maartn
Aktiv
E-post
hei
Jeg er litt usikker på hva jeg skal bruke av sorround formater.. Når jeg prøver å sette på dolby digital så driver den bare å blinker.. og jeg har koblet sammen dvd og forsterker med en slik digital kabel.. jeg har brukt pro logic II i det siste.. hva er best liksom? hørt at dts er best? jeg kan også velge mellom mange forskjellige dsp saker.. er dette sorround?
Runel
Moderator & Meget kunnskapsrik
E-post
Hei,
Når du kjører Dolby Prologic så "mikser" forsterkern til lyden i hver enkelt høytaler dette kan en gjøre selv med et Stereo signal. En kan på mange forsterkere legge til effekter på surround lyden (DD(Dolby Digital),DTS) så såfremt den i utgangspunktet står på DD så vil dette være surround. Liker selv å kjøre ren DD eller DTS. DTS pleier å være best. Har du gått inn i Meny en på forsterkeren og aktivert hvilken digital inngang lyden fra DVD kommer fra? Pleier å komme i displayet på forsterkeren når enten DD eller DTS er valgt. Har du justert DVD for digtal lyd ut?
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Typhoon7
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
I tillegg må du muligens også aktivere DD og DTS i lydmenyen på DVD-spilleren.