Logo

Dinside.no om kabelhysteriet

Skriv et svar
16.02.2009 17.15.16 #1 av 6
Postet av: Rune
Ikke noe nytt, men en grei artikkel
http://www.dinside.no/804078/dette-er-m ... t-useriost
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2009 17.33.58 #2 av 6
Postet av: Msport
Er jo ikke bare Soundgarden som etter min mening synder med dissekabelpåstandene - HiFi Klubben er ikke langt unna. Var ikke måte på hvor dyre kabler jeg burde kjøpe meg når jeg handla nye høyttalere her om dagen. Med grav-alvorlig blikk fikk jeg beskjed om at nærmest ikke var noen vei utenom....

Synes artikkelen var veldig balansert og god. Delen om analog vs digital synes jeg igjen er en repetisjon på hva som er opplest og vedtatt, men beskrives på en bra måte hva mange av oss har lest oss til.
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2009 18.31.18 #3 av 6
Postet av: Rune
Personlig har jeg ingen problemer med at det selges dyre kabler. Folk må få lov å bruke penger på hva de vil.
Det jeg har problemer med er at veldig mange argumentere for forskjeller som ingen kan påvise.

Personlig har jeg ingen tro på lydforskjeller mellom standard standard "biltema" kabler og dyre kabler til høyttalere. Men det har ikke hindret meg i å bruke noen tusen på høyttalerkabler fordi jeg syns de var tøffere enn biltema kablene. Men at pengene kunne vært brukt bedre er det vel ingen diskusjon om ;-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2009 18.50.36 #4 av 6
Postet av: teebee
en på hifi klubben i tromsø hevdet han så forskjell på hdmi kabler. sa at jeg hadde kjøpt kabler for 30kr meteren og sa jeg kunne ta de med så kunne vi se. får vel kanskje ta en tur å høre om han har lyst. :D kanskje prisen for kablene er någenlude det samme bare de øker fortjenesten på enkelte merker.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2009 19.17.05 #5 av 6
Postet av: Msport
Misforstå meg rett - jeg har ikke noe i mot eller med hva folk benytter av kroner på kabler.

Det jeg bryr meg om en den fremstillingen produsentene benytter av kablene. Man kan i blandt tro at en ny strømkabel er bedre enn å kjøpe en ny reciver eller nye høyttalerkabler er bedre enn å kjøpe nye høyttalere - det ligger tydligvis mye uforløst potensiale i kabler i følge produsenter av dyre kabler.... Dette var selvsagt veldig flåsete sagt. På lik linje med enkelte kabelprodusenters fremstilling av sine produkter.

Selv har jeg byttet ut standard lakrissnører med noe grovere og bedre skjermet. Høyttalerkabler er heller ikke lampetledning. Er faktisk i tenke-modus på nye kabler, men det er fordi jeg ønsker mer solide koblinger med låsefunksjon. Da er man over på funksjon.
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2009 08.47.11 #6 av 6
Postet av: Jerome
Jeg leste denne artikkelen i morgen tidlig og ble litt overasket over svaret fra SoundGarden. Men på en annen side så lever de av å selge high-end utstyr så de kan ikke si at det er ikke noe vits.

Det er litt dumt at det ble ikke gjort noe test for å bevise det som begge sidene påstår. Også dumt at de fokuserer alt for mye på pris (per meter) og ikke på ytelse.
Crown | Klipsch | SVS | Yamaha | Sony
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar