Logo

Digitalt bakkenett - hvilken dekoder?

Skriv et svar
14.08.2007 13.46.39 #1 av 5
Postet av: SuperB
Ca to uker til bakkenettet åpnes her. Er det noen dekodere som anbefales varmere enn andre? Har forstått det slik at man ikke trenger en spesiell dekoder for å få inn signalene.

Det er til min mors hus jeg må skaffe dekoder. Vet ikke helt om hun vil ha det billigste som er mulig, eller om hun vil ha en PVR-dekoder. Anbefalinger?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2007 16.10.20 #2 av 5
Postet av: Rune
Jeg har ikke sett noen oversikt over dette. Har også bedt RiksTV informere meg når de godkjenner mottakere.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2007 20.31.26 #3 av 5
Da bakkenettet åpener. Har kun fått sett noen kommende modeller fra noen merker foreløpig.
Foreløpig kan jeg ikke anbefale noen spesielle mottakere, det er lite av slike mottakere på markedet foreløpig. Foreløpig er det bare å vente å se.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.08.2007 20.33.50 #4 av 5
Postet av: VannMann1
Her er første mottaker til det digitale bakke nettet :


http://www.ntv.no/modules/module_123/pr ... 27&C=9&D=2
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2008 18.11.31 #5 av 5
Postet av: arvido
kjøpte sagem tuner for rikstv for 1 år siden.har stor gitter antenne og forsterker.bor i ett område som er merket med mulig dekning av rikstv. bare problemer med sagem tuneren.signalmeteret sier ca.25-30 % signal og teksten :signal for svakt. dette fører til at bildet hakker meget ofte ,spesielt på tv2 kanalene. men nå kjøpte jeg meg en grundig 8720. med samme antenne viser signalmeteret mellom 67 og 75% signalstyrke og 100% signalkvalitet. bildet har ikke hakket en gang siden den ble innstalert. så mitt råd er : bor du i et område med dårlig dekning på rikstv,styr una sagem.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar