Logo

Denon med separat prosessor og effektforsterker.

Skriv et svar
10.01.2007 16.07.10 #1 av 7
Postet av: AndreWerdenskrieg
Man skal ikke se bort ifra at dette er min neste prosessor for dette ser utrolig spennende ut:

http://www.audioholics.com/ces/CESproce ... arates.php


Denon A/V Separates

AVP Processor

The AVP Processor sports virtually all of the features currently found on the AVR-5805CI with some added bonuses including:


HDMI 1.3
Analog to HDMI Conversion and upscaling to 1080p
Realta HQV Processing
Dolby TruHD and DTS HD decoding
Multi Channel Zone 2 Output for dual surround zones
Zone 4 Digital Audio
Simply HD Certified silicon image approves connectivity and operability
Remote maintenance program
Wireless audio streaming with WMA support
Balanced inputs

10 Channel Multi Channel Amplifier
Full 10 channel amplifier design
Full channel assignment configurability
Specified Power: 150wpc x 10 or 300 x 5 (bridgeable)
In Bridge mode, the amp is fully stable down to 4 ohm loads
Balanced Outputs
VU Front Panel Power Meters
Handles on back, 20 amp
10CH
UL Certified
140lbs


Based on our experience past Denon flagship receiver models, especially the AVR-5805, Denon’s new A/V Separates solution has the potential to re-define the market based on performance and feature firsts to the marketplace.



Pricing has not officially been announced but we’d expect it to be less than a small import car.

Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2007 17.06.47 #2 av 7
Postet av: Rune
Ser jo ut som noen skikkelige greier, men så spørs det jo prisen.

Jeg håper at man kunne få en prosessor med det samme som receiveren som ligger i 15k klassen, men uten forsterkere. Det burde være et produkt som kunne selge endel.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2007 17.13.15 #3 av 7
Postet av: AndreWerdenskrieg
Jeg har lagt merke til at Denon somregel slipper dyre modeller först, så kommer de billigere etterhvert og innehar omtrent samme specs. Fortsetter de med den trenden, så skal man ikke se bort ifra at de kommer med en langt billigere utgave av prosessoren.

Vanskelig å se utifra bildene, men det kan se ut som de også har endret litt på det forferdelig kjedelige designet også. Det ser ihvertfall slik ut på plakaten som henger bak på det bildet.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2007 17.15.04 #4 av 7
Postet av: Rune
Håper også at Rotel kunne komme med noen nye prosessorer snart med autokalibrering, men jeg har ikke sett noen bekreftelser på det enda.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2007 17.18.27 #5 av 7
Postet av: boly
"Rune" skrev:Ser jo ut som noen skikkelige greier, men så spørs det jo prisen.

Jeg håper at man kunne få en prosessor med det samme som receiveren som ligger i 15k klassen, men uten forsterkere. Det burde være et produkt som kunne selge endel.


De burde uten problen kunne levert en sak til rundt 5000.- hvis de tar utgangspunkt i en eksisterende reciver. Prossesor siden i recivere har jo tatt kvantesprang de siste 5 år. Tipper den første som kunne levert dette hadde solgt rimelig mye. Bakdelen er jo at de som er gode på recivere ligger litt bak når vi kommer til rene forsterkere, så dette ville jo resultert i at de ikke tjener penger på "hele" kjeden.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2007 17.21.28 #6 av 7
Postet av: AndreWerdenskrieg
Kommer ikke Rotel med en etterfölger av 1098'en snart?

Jeg mener at en '07 prosessor bör ha både HDMI 1.3, stötte for de nye lydformatene, automatisk setup og romkorreksjon. Uten disse spesifikasjonene mener jeg at en flunkende ny prosessor grenser til utdatert.

Det skal ikke forundre meg om Denon også kommer med en ny Blu-ray/HD-DVD-spiller snart, som matcher disse nye produktene.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2007 17.21.55 #7 av 7
Postet av: Rune
Jeg vil uansett tro at prisen ville være høyere enn de man normalt skulle tro ved å trekke fra forsterkeren siden markedsgrunnlaget ville være mye mindre. Men at det burde være mulig å levere en RXV-1700 prosessor for 6-7k burde være mulig.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar