Logo

DENON DVD 1920 - noen som kjenner til denne?

Skriv et svar
13.09.2005 14.37.53 #1 av 21
Postet av: Ken_Tucky
Vurderer å kjøpe denne Denon-spilleren, da den har hdmi og ellers virker veldig godt utstyrt til å koste under 3000 kroner. Er det noen her som vet om denne spilleren er skikkelig bra?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.09.2005 14.44.57 #2 av 21
Postet av: Typhoon7
På papiret er den meget bra.
Nå er dette en helt ny spiller, som ikke har kommet til alle butikkene til Hi-Fi Klubben ennå.

Selv venter jeg på at den skal komme til min lokale butikk, da jeg vurderer denne selv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.09.2005 19.25.26 #3 av 21
Postet av: Ken_Tucky
Etter å ha hatt hjemme en Toshiba SD350E i dag, kan jeg ikke si at jeg er videre imponert av HDMI. Denne nye Toshiba'en har hdmi, men bildet ble ingenting bedre enn jeg kjører til vanlig fra min Harman Kardon dvd30 med scart rgb til min LG px3 plasma tv.
Leverte derfor Toshiba'en tilbake til Elkjøp i dag.

Alle sier jo at hdmi skal gi merkbart bedre bilde, men jeg kunne ikke se noen forskjell i det hele tatt. Jeg sjekket med flere filmer - Ringenes herre, Day after Tomorrow, Godzilla (superbit collection) og en av Harry Potter filmene.
Nå er jo Harman Kardon dvd30 en meget bra dvd-spiller da, og jeg bruker en scart-kabel til rundt tusenlappen, så det har vel kanskje noe å si.
Vil tro at HK'en er i en høyere klasse enn Toshiba'en, men det var skuffende likevel.
Tror ikke jeg bryr meg om å bytte ut HK med Denon 1920 når hdmi rett og slett virker å være oppskrytt. Hdmi var jo en av grunnene til at jeg ønsket ny dvd-spiller...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.09.2005 19.42.58 #4 av 21
Postet av: Typhoon7
Selv kommer jeg til å koble opp ny DVD-spiller via komponent.

Nå ville jeg ikke gitt opp HDMI pga spilleren fra Toshiba.
Vil påstå et det sier mer om innmaten i spilleren enn HDMI-utgang generelt.

Basert på spesifikasjoner, kan ikke spillerne fra Toshiba og Denon sammenlignes.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.09.2005 20.40.43 #5 av 21
Postet av: boly
Jeg har koblet Denon 1910 med dvi til philips lcd, og der er bildet merkbart bedre enn scart rgb.

Håper at 1920 er stillere en 1910, da denne bråker litt synes jeg.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.09.2005 20.42.57 #6 av 21
Postet av: Ken_Tucky
"Typhoon7" skrev:Selv kommer jeg til å koble opp ny DVD-spiller via komponent.

Nå ville jeg ikke gitt opp HDMI pga spilleren fra Toshiba.
Vil påstå et det sier mer om innmaten i spilleren enn HDMI-utgang generelt.

Basert på spesifikasjoner, kan ikke spillerne fra Toshiba og Denon sammenlignes.



Ok, takk for rådet. Får kanskje gi Denon en sjanse da.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.09.2005 21.28.39 #7 av 21
Postet av: Typhoon7
Du bør jo ha en god muliget for å få testet 1920 på LG.
Hi-Fi Klubben selger jo PX4.

Det er ikke alle som liker bildet du får ved å koble opp digitalt, da enkelte mener det blir for skarpt.

Prøv deg fram, så ser du hva du liker best.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.09.2005 23.19.35 #8 av 21
Postet av: Torja
Du kan jo selv velge om du skal koble den opp via HDMI eller Component, sysns selv at HDMI/DVI gir hakket bedre bilde enn Component på en plasma skjerm, men det avhenger sikkert av skjermen og evt. dvd spiller.
8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.09.2005 14.54.20 #9 av 21
Postet av: Typhoon7
"Torja" skrev:Du kan jo selv velge om du skal koble den opp via HDMI eller Component, sysns selv at HDMI/DVI gir hakket bedre bilde enn Component på en plasma skjerm, men det avhenger sikkert av skjermen og evt. dvd spiller.
8)


I tillegg kan du også få testet den med Scart RGB, for å teste de ulike mulighetene. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.09.2005 18.19.45 #10 av 21
Postet av: Ken_Tucky
Takk for alle gode råd!
Har bestilt Denon 1920 nå, men den er visst ikke leveringsklar før i oktober.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.09.2005 16.05.18 #11 av 21
Postet av: sanasol
Post svar om hvordan inntrykket av spilleren er når du får testet den. Funderer på å bestille en selv også!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.09.2005 10.51.58 #12 av 21
Postet av: solbjo
Hei, DVD-1920 virker som en god spiller etter spec'en, har også bestillt denne til bruk sammen med PTA-E700. Til deg som føler deg lurt av Tosh.-spilleren, lurte på denne selv - men ble klart advart om at HDMI utg. var bare lureri her!!
BS
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2005 17.29.57 #13 av 21
Postet av: hnilsen
Hei,

Er litt fersk, så ikke skyt meg hvis jeg bommer på noe :-P

Har nettopp kjøpt meg Decktron 42" plasma (http://www.elprice.no/modules/module_13 ... =&mid=1103)
som bruker LG sine paneler.

For å få utnytte DVI-inngangen så kjøpte jeg meg en Toshiba SD350E på Elkjip, den spiste divx, dvd+-r/rw og alt det.

Selv ble bildet veldig mye penere med HDMI enn med scart, så jeg var jo veldig imponert - er ikke så godt vant. Skuffelsen ble derimot enorm når spilleren var meget treig og ikke klarte å lese mine DVD+R-plater, verken med rene DVD-filmer jeg har hatt og prøvd på flere andre dvdspillere, eller dvdplater (både + og - her) med divx på.

De i butikken klødde seg i hodet lenge og vel, og forstod ikke helt hvorfor det var slik, så vi prøvde ulike spillere av samme modell. Samme resultat.

Vil råde alle til å IKKE kjøpe denne DVD-spilleren.

Selv var jeg på Hifi-klubben og så etter Denon 1920 i dag. Tragedien var komplett når de ikke hadde fått den inn.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2005 15.07.27 #14 av 21
Postet av: Typhoon7
Da har jeg hentet min Denon DVD-1920.

Blir testet ut i helgen.

Foreløpig tar den seg godt ut i stereobenken.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2005 20.41.31 #15 av 21
Postet av: Torja
Gratulere med ny dvd spiller :D
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar