Logo

Denon AVR-5805

Skriv et svar
13.09.2004 20.59.43 #1 av 4
Postet av: Lazyboy
Denne recieveren er sikkert meget bra på alle områder, spesifikasjonene sår liten tvil om det. Men er det bare jeg som synes den er usannsynlig stygg å se på, måtte ha kjøpt et eget skap å gjemme den i, i tillegg. Litt bedre design bør man kunne forlange for 55000 kr. Eller? :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.09.2004 21.10.56 #2 av 4
Postet av: Rune
Den har ikke noe spesiell god konefaktor nei.

Denne er nok egnet kun for de som har en kone som tillatter alt eller for de som klarer seg uten kvinnfolk :-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2004 22.05.55 #3 av 4
Postet av: Rune
I norge vil den bli hetende AVC-A1XV og jeg har derved endret navn på nyhet og i database. Forskjellen at Europa versjonen er en forsterker og ikke receiver som det er i statene.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2004 07.31.21 #4 av 4
Postet av: kakehode
"Lazyboy" skrev:Denne recieveren er sikkert meget bra på alle områder, spesifikasjonene sår liten tvil om det. Men er det bare jeg som synes den er usannsynlig stygg å se på, måtte ha kjøpt et eget skap å gjemme den i, i tillegg. Litt bedre design bør man kunne forlange for 55000 kr. Eller? :roll:


Stygg? Designet er jo fosåvidt det samme som på 3805, men 10x170watt krever plass! Ihvertfall siden den har konvensjonell transistor-forsterker og den strømforsyningen det krever! Og dette er vel ikke akkurat et produkt som blir stående midt i trend-stua, så utseendet er kanskje ikke det viktigste her.
Det jeg synes er mer fasinerende er hva man får for pengene. 5805 er jo bare nok et bevis på at man kan få ekstremt mye for pengene ved kjøp av en surroundforsterker, ettersom det er i dette markedsområdet konkurransen er som heftigst.
10x170watt smaker definitivt, særlig siden de kan brokobles, men så må man legge til forforsterkerdelen som selvfølgelig tar det som er av formater, multiromstrying for resten av huset og et hav av annet snacks men kan kose seg med.
Spørsmålet blir da om man får det bedre, til samme pris, med separate komponenter?
I alle tider har det vært opplest og vedtatt at separate komponenter gir bedre lyd enn et kombiprodukt, og når man kommer litt opp i pris, som her, til en billigere penge også.
Men hva skal man kjøpe da, hvis man vil ha 10x170 watt og all teknologien 5805 huser???
Nå kan man jo saktens lure på hvem som trenger 10x170watt og et slikt hav av funksjoner, men skulle man satt om et tilsvarende system med separate komponenter ville nok dekket en vegg, og kostet en god månedslønn bare i kabler, så kanskje monstrumprodukter som dette har noe for seg?
H/K AVR5500,H/K DVD25,H/K PA2000, Proson R69SA,Proson R63SA,Proson R52SAMKII,Audiovector C-sub, Proson Hifi Super Cable,Nordost Flatline Gold,Nordost Optix,Nordost Solar Wind RCA,Nordost Pulsar Points,AudioMagic Xenta4,XBOX,Projektor og HTPC på vei
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar