Logo

Denon AVR-3805 og RS-232C port.

Skriv et svar
21.02.2007 19.33.53 #1 av 3
Postet av: gehe
Jeg har en denon avr 3805 med en RS-232C port på som vist under. jeg har lest litt om det. jeg har forstått det slik at en bruker den til å koble til sånn teknikk senter hvor en kan styre alt fra. men går det an å koble den til dataen og så kjøre den på en måte derfra? hifiklubben sa at den var til bruk for dem når de skal repparere forsterkere, men dette vil jeg ikke tror på. er det noen som vet noe?

P.f. takk

Christopher RS ingang.jpg RS ingang.jpg ( 18,66015625 KB) Vist 555 ganger
Denon AVR-3805 og DVD-1910, B&W 602 S3
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2007 07.40.44 #2 av 3
Postet av: Joshua
Hei,

enig og like nusgjerrig. Har samme forsterker og lurer på om man kan kalibrer fra denne type kontakter. Den er jo beregnet for tilkobling via pc. Jeg har og en på min prosjektor, men denne ligner en s video kontakt men heter rs232 denne og. Det må da finnes programvare og kabel for slike muligheter?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2007 07.54.40 #3 av 3
Postet av: kWern
Det er riktig som Hifiklubben sier - RS-232 inngangen brukes til å oppdatere firmware og utføre service. Man bruker en COM-kabel (old-school dataoverføringskabel). Du må ha produsentens programvare for å bruke denne porten, og for hvermannsen er det lite poeng i å leke seg med dette.

Selv om det er spennende å pirke i hvert nye hull man kommer over, betyr ikke det at det kommer noe godt ut av det... :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar