Logo

Denon 2910 720p

Skriv et svar
17.02.2007 19.52.08 #1 av 1
Postet av: nuud
Hei!
Sliter litt med bildet fra min dvd-spiller. Jeg har får en tid tilbake byttet pj til BenQ PE-8720. Den har jo som kjent en oppløsning på 1280x720 og samtidig byttet jeg til HDMI bildekabel. Har lest i en del tråder at bildebehandlingen i projektoren er svært god, men det er jo litt gøy å eksperimentere litt selv også. Når jeg velger å oppskalere bildet fra dvd-spilleren til 720p og velger "real" visningsmodus (1:1 pixel mapping) så skjer det noe som jeg ikke skjønner. Det øvre venstre hjørnet av bildet bli flyttet ca 15 mm ned og ca 10 til høyre, mens det nederste høyre hjørne blir flyttet bare noen få mm opp og til venstre. Har lagt ved bildet som forklarer problemet nærmere, de grønne linjene er det opprinnelige bildet, mens de stiplede er "problembildet". Har jeg misforstått noe her eller er det dvd-spilleren som er ute å sykler. Velger jeg formatene anamorphic eller wide på projektoren så er bildet ok, men da blir det vel gjort flere skaleringer og andre bilde-øvelser enn hva som er nødvendig?
Til orientering så er dette min tredje 2910, så at det er den som får skylden i første omgang må den bare finne seg i. De tidligere feilene har vært bildebehandlingsfeil de også, men når jeg snakker med hi-fi klubben om dette så snakker de det bort med skjønnhetsfeil. Det er da vel ikke derfor man bruker så mye penger på en dvd-spiller fordi den skal ha skjønnhetsfeil og ditto sjarm vel?
Har også hatt en HTPC tilkoblet projektoren med oppløsningen 1280x720 og da var det ingen slike rariteter med bildet.

Håper noen av dere kan gi meg noen tips til hva jeg kan gjøre videre med dette. feil.jpg feil.jpg ( 25,62109375 KB) Vist 768 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar