Logo

Data program for rom-planlegging?

Skriv et svar
08.10.2005 15.23.26 #1 av 9
Postet av: jarlandre
Hei,
er det noen som har gode forslag til hvilket program som duger til romplanlegging. Hadde vært fint å få se rommene i 3D, med møbler.
Skal starte å sette opp skillevegger i kjelleren, og skal bl.a. lage en hjemmekino.
Onkyo Receiver, Acoustic Energy Speakers
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.10.2005 16.06.11 #2 av 9
Postet av: Knut
Søk på Google etter room planner f.eks, da vil du finne Floor plan Edition som du kan prøve gratis. Masse forskjellige slike programmer.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2005 12.21.07 #3 av 9
Postet av: janse
Jeg fant et program som het sketchup da jeg skulle gjøre dette. Ville ha et program som var lett å lære, og sketchup viste seg å være helt genialt!

Har lagt ved et bilde så du kan se mitt resultat.. kjellerstue.jpg kjellerstue.jpg ( 82,8046875 KB) Vist 1995 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2005 12.34.41 #4 av 9
Postet av: Knut
Sketchup

Flott tegning forresten!
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2005 16.12.07 #5 av 9
Postet av: jarlandre
Ser utrolig bra ut.... men jeg får kun til å lage huset utvendig. Ikke noe møblering eller innevegger.... Finnes det kanskje forskjellige versjoner?

"Knut" skrev:Sketchup

Flott tegning forresten!
Onkyo Receiver, Acoustic Energy Speakers
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2005 16.13.57 #6 av 9
Postet av: Knut
"jarlandre" skrev:Ser utrolig bra ut.... men jeg får kun til å lage huset utvendig. Ikke noe møblering eller innevegger.... Finnes det kanskje forskjellige versjoner?

"Knut" skrev:Sketchup

Flott tegning forresten!


Jeg har ikke vært borti dette programmet ... men det kan jo godt hende at prøve-versjonen er noe begrenset ... ?
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2005 18.01.00 #7 av 9
Postet av: janse
Du burde begynne med å lage veggene, deretter lager du alt du skal ha i rommet, og til slutt lager du gulvet. Dette er etter min (lille) erfaring beste fremgangsmåten.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at du kun klarer å lage utsiden av et hus.. Programmet består jo stort sett av å lage firkanter og modifisere disse videre - så burde jo være like greit å lage noe "inne" som "ute"?

Kan sende deg sketchupfilen til min tegning, hvis du tror den vil være til hjelp!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2005 20.22.08 #8 av 9
Postet av: jarlandre
Jatakk, det hadde vært bra!!! Ok, jeg er enig at det er lett nok å lage rom, men hvor finner du møblene? Og kan man skifte til "metric" i stedet for inches og ft.?

Hvis du kan sende filen til meg, så gjør det her : jarlandreh@yahoo.no

Takker

"janse" skrev:Du burde begynne med å lage veggene, deretter lager du alt du skal ha i rommet, og til slutt lager du gulvet. Dette er etter min (lille) erfaring beste fremgangsmåten.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at du kun klarer å lage utsiden av et hus.. Programmet består jo stort sett av å lage firkanter og modifisere disse videre - så burde jo være like greit å lage noe "inne" som "ute"?

Kan sende deg sketchupfilen til min tegning, hvis du tror den vil være til hjelp!
Onkyo Receiver, Acoustic Energy Speakers
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2005 20.37.31 #9 av 9
Postet av: janse
Ja det går an å bytte til metric, husker ikke helt hvor, men det er bare å kikke litt så finner du det nok.

Mail sendt!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar