Logo

Dali Ikon 6 og sub

Skriv et svar
12.01.2008 10.42.08 #1 av 6
Postet av: haralddo
Hei, jeg er på jakt etter en kompakt sub som spiller bra sammen med Ikon 6.

Høy waf faktor er viktig, har sett på XTZ 8.16, men har noen erfaring mht den og Ikon 6?

Anlegget:
Dali Ikon 6, Concept Center og Concept 1
Denon AVR-2308 og DVD-1940
Apple-TV

Forsterker er bi-amped. Jeg bruker først og fremst detta til å spille musikk, så derfor denne sammensetningen.

Har noen erfaring med Ikon 6 og en forsterker som er litt bedre enn AVR-2308 da Denon er noe av det værste jeg har sett mht brukervennlighet i oppsett. Virker også som høyttalerne har litt mer å gi enn det den forsterkeren kan levere.

mvh
Harald
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2008 11.38.52 #2 av 6
Postet av: kjelle
Hei. Jeg var faktisk og koblet opp en xtz 8" subb igår mot et par dynavoice høyttalere hos en venninde. Jeg mener den spiller utrolig godt for å være en 8". og den fysiske størrelsen på den gjør den til damenes drømmesubb ;) . Angående forsterker/receiver som er lett å bruke så kan jeg varmt anbefale ONKYO . Jeg ble overasket da jeg byttet fra pioneer(som også var temmelig lett i bruk) og prøvde onkyo tx-sr805. Den har et mye mer oversiktlig menysystem og har mye mer power i stereo :).alternativt kan du se på onkyo tx-sr605. den har jeg også testet en liten periode,og ble faktisk overasket over hvor godt den dro mine klipsch høyttalere. :)
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2008 13.01.45 #3 av 6
Postet av: Blueflame
Jeg har en Pioneer S-W150S sammen med mine Ikon 6, og synes den fungerer ypperlig. Den går både dypt og slår godt. Du kan se den på hjemmekino siden min. http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Blueflame
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2008 02.30.13 #4 av 6
"haralddo" skrev: Har noen erfaring med Ikon 6 og en forsterker som er litt bedre enn AVR-2308 da Denon er noe av det værste jeg har sett mht brukervennlighet i oppsett. Virker også som høyttalerne har litt mer å gi enn det den forsterkeren kan levere.

mvh
Harald


Kan du oppgi en prisklasse som vi kan forholde oss til ved eventuell kjøp av ny reciver?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2008 19.47.29 #5 av 6
Postet av: haralddo
Hei, takk for alle svar...

Prisnivå på sub blir så lite som mulig ;) dvs maks 4000 kr.

Prisnivå på forsterker? Tja. Der er det vel ikke noen grense. Vil heller høre hva folk er fornøyd med mot Ikon 6. Forsterkeren må jo være avstemt mot en såpass spesiell høyttaler, hadde Denon vært bedre i brukervennlighet hadde jeg vel gått for en større modell derifra. Er fornøyd med lydbilde frem til toppen av effektkurven til forsterkeren, da begynner den å miste kontroll. Noen ganger kan jeg også høre at den roter til lydbilde med kompleks musikk.

Drømmen måtte være å ha så stort hus at jeg hadde et eget rom til musikk avspilling! Men den gang ei gitt. Ikke gikk Lotto-kupongen inn denna helgen heller...

mvh
Harald.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2008 23.20.41 #6 av 6
Postet av: Torja
En effekt forsterker, muligens?
Thule skal være en god match til IKON.
http://www.hifiklubben.no/produkter/ste ... tsoelv.htm
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar