Trond Erik
Hjemmekinosjef
E-post
Tenkte vi kunne ha en liten meningsutveksling her. Er jo stort sett bare spørsmål her (mange fra meg i hvertfall
), så en diskusjon er alltid spennende!
Leser gjennom
Dagbladet's test av plasmatv'er. Det som slår meg er at de sammenligner 37" med 42". Blir det riktig 'a?. Vil ikke kalle meg guru akkurat, men er det noe jeg har lært meg så er det at jo mindre skjerm, jo bedre bilde. Har vært på Elkjøp flere ganger og sammenlignet "min" med 37PA30. Enig med at det er bedre bilde på PA30'en, men så er den tross alt 5" mindre. Sett ved siden av hverandre, synes jeg det utgjør mye. Og nå har de (Elkjøp) satt opp en 42PA30 ved siden av en 37PA30. Joda, det er bra bilde på 42", men ikke på langt nær så bra som 37". Men det er sikkert mange som mener at 37" må da holde i massevis. Men da er du plutselig veldig nærme en fet CRT 32".
A good friend will come bail you out of jail.... but a true friend will be sitting next to you saying: "damn.. we fucked up"
mariusm
Kunnskapsrik
E-post
det er riktig at dess mindre tv, dess bedre bilde, i hvert fall i mange tilfeller. dette gjelder spesiellt vanlig tv (parabol, kabel osv..) så dagbladets og DVD & hjemmekinos test vil nok være en smule missvisende.
det er mange som tror (ser at du ikke gjør det
) at plasma og LCD gir bedre bilde enn CRT, men virkeligheten er jo stikk motsatt. Fordelen med Flatskjermene er størrelsen og bildestørrelsen i hovedsak. også en del andre småting da, som digitalt bilde, HDTV osv... men dette er fordi at CRT er på vei ut, og da bruker de ikke penger på å utvikle det mer. i fremtiden så vil det nok være flatskjermene som gjelder.
Mvh
Marius