Senitel
Aktiv
E-post
Hei, har en tråd ute om H/K avr 632 vs denon avr 3806. Hvor denon leverer med HDMI ut/inn, mens HK bare component.
Hva er best og er det stor forskjell? (og hva er egentlig forskjellen?)
Var både på hifi klubben(denon) og hificenteret (H/K) og begge sa at det det produktet de hadde var best. Vil gjerne høre det fra et objektivt synspunkt!
Men dersom jeg går for Denon, da må jeg vel ha en HDMI dvdspiller også vel? Jeg har Toshiba tm200 projektor med DVI inngang, går det an å sende hdmi signaler til den`? hva er forskellen på HDMI og DVI?
Tusen takk
Stian
Tønsberg - Hvor de peneste jenter bor!
Kim
Aktiv
E-post
Hei
Jeg har en Denon AVR 3805 og er storfornøyd, har ikke hatt noen problemer med denne receiveren og den har mer enn nok av funksjoner for min del.
Naturlig at jeg da anbefaler deg 3806, men om du baserer valget kun fordi den har HDMI så ville jeg heller gått for HK sin.
Hvis du leser her så ser du at HDMI-switching på recievere generelt ikke er helt bra enda.
Og med tanke på at det er kun 2 hdmi innganger på 3806, noe det som oftes er på vanlige tunere til plasma-tv'er uansett..
Du MÅ ikke ha en HDMI spiller selv om du går for Denon, den har også komponent innganger. Som du leser i linken min over, så funker ikke HDCP gjennom 3806, 4306 derimot.
Forskjellen på HDMI og DVI er vel minimalt, vet at med HDMI så blir både lyd og bilde overført gjennom samme kabel, DVI er kun bilde.
Kvaliteten er ~ samme.
Kanskje dette gjorde deg enda mer forvirret
Les noen tester av hver enkelt, det er som oftest det greieste
Senitel
Aktiv
E-post
Hehe, har lest litt rundt. Er ikke enkelt det der!
får se hva jeg gjør, men bra blir det nok uansett! eller hva?
Takk for hjelpen:)
Tønsberg - Hvor de peneste jenter bor!