Logo

"Cinema SL": Ny DAC til stua

Skriv et svar
01.02.2009 21.57.08 #31 av 40
Postet av: 900sl
"Typhoon7" skrev:
"900sl" skrev:Det som først og fremst er mye bedre på mine System Audio i sammspill med Music Angel(sammenlignet med Harman Kardon, Onkyo og NAD) er nedre mellomtone og bass. Og da mener jeg mye bedre! Totalopplevelsen av lyden er langt fra dårlig, men det er ting jeg ønsker meg mer av. Dette er en noe mer fremtredende mellomtone og litt klarere i toppen. Dette tror jeg vil rette seg en god del nå en god kilde og DAC er på plass.


Opplevde mye av det samme på mine gamle System Audio med rørforsterker. Skal ikke se bort fra at du kan få tweaket litt med andre linje/driverrør også.


Kommer til å kjøpe inn noen andre rør etter hvert. Har også kjøpt inn en Duet, så nå leter jeg etter en pasende DAC, så er stueanlegget oppe å går. Skal låne med meg en CAMBRIDGE DacMagic når de får det inn på HFK. Har fått låne en Lavry DA10, og den var kjempefin, men i en helt annen prisklasse. Vil gjøre en sammenligning av disse to når den andre er i hus!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.02.2009 06.38.10 #32 av 40
Postet av: Snickers-is
überstilig gitar!

Jeg har en sort Ibanez RG med doble humbuckere og en signlecoil. Alt for lite brukt.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.02.2009 16.39.21 #33 av 40
Postet av: Typhoon7
"900sl" skrev:Kommer til å kjøpe inn noen andre rør etter hvert. Har også kjøpt inn en Duet, så nå leter jeg etter en pasende DAC, så er stueanlegget oppe å går. Skal låne med meg en CAMBRIDGE DacMagic når de får det inn på HFK. Har fått låne en Lavry DA10, og den var kjempefin, men i en helt annen prisklasse. Vil gjøre en sammenligning av disse to når den andre er i hus!


Har selv en Xindak DAC-5 mellom Duet og forsterker som jeg er meget godt fornøyd med. Bruker rørutgangen på denne. Med originalrøret er det meget bra, og enda bedre etter rørbytte. Havner mellom de 2 du nevner i pris.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2009 22.53.53 #34 av 40
Postet av: 900sl
"Typhoon7" skrev:
"900sl" skrev:Kommer til å kjøpe inn noen andre rør etter hvert. Har også kjøpt inn en Duet, så nå leter jeg etter en pasende DAC, så er stueanlegget oppe å går. Skal låne med meg en CAMBRIDGE DacMagic når de får det inn på HFK. Har fått låne en Lavry DA10, og den var kjempefin, men i en helt annen prisklasse. Vil gjøre en sammenligning av disse to når den andre er i hus!


Har selv en Xindak DAC-5 mellom Duet og forsterker som jeg er meget godt fornøyd med. Bruker rørutgangen på denne. Med originalrøret er det meget bra, og enda bedre etter rørbytte. Havner mellom de 2 du nevner i pris.


Takk for tipset. Den er under seriøs vurdering !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2009 21.01.16 #35 av 40
Postet av: 900sl
To av disse dumpet nettopp inn døra. Planen er å ha 4 stk, men får ta litt om gangen :geek:

Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2009 21.04.46 #36 av 40
Postet av: Rune
Spennende. Jeg har i den senere tid selv begynt å vurdere å få dipoler på siden for å få en mer korrekt plassering.

Har du hørt disse før?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.02.2009 21.50.21 #37 av 40
Postet av: 900sl
"Rune" skrev:Spennende. Jeg har i den senere tid selv begynt å vurdere å få dipoler på siden for å få en mer korrekt plassering.

Har du hørt disse før?


Nope! Aldrig hørt de før, så jeg vet enda ikke hva jeg har kjøpt 8)
Må sette meg litt inn i hvordan disse skal plasseres før jeg setter skruer i veggen. Blir uansett et løft tenker jeg, for mine gamle bakhøytalere har mildt sagt vært feil plassert :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2009 07.52.16 #38 av 40
Postet av: Jerome
Jeg hadde plassert dem litt bakk de første stolene, kanskje mellom de to radene.

Da får du refleksjoner mot bakveggen som hjelper med surround effekten og en del lyd mot deg når du sitter i sweetspot.
Crown | Klipsch | SVS | Yamaha | Sony
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.02.2009 17.42.04 #39 av 40
Postet av: 900sl
"Jerome" skrev:Jeg hadde plassert dem litt bakk de første stolene, kanskje mellom de to radene.

Da får du refleksjoner mot bakveggen som hjelper med surround effekten og en del lyd mot deg når du sitter i sweetspot.



Følger rådet ditt her. Monterer de ca 60 cm over ørehøyde.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2009 21.51.50 #40 av 40
Postet av: 900sl
Fikk en DacMagic i hus i dag. Har satt i sammen et lite, men vellspillende anlegg i en liten stue. Det består nå av Music Angel (forsterker), Duet (kilde), DacMagic (DAC), System Audio høytalere. Lyden ble riktig så bra :D



Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar