Logo

Cerwin-Vega

Skriv et svar
18.11.2006 17.02.18 #1 av 7
Postet av: toei
Hei.

Bare lurte på om Pioneer VSX-1016 klarer og drive CLS-12 eller CLS-15?
Regner med at den klarer CLS-12 bra, men litt usikker på 15...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2006 12.23.20 #2 av 7
Postet av: boly
Alle CV trenger mye watt, veldig mye watt. Hadde heller valgt 12" fremfor 15 med en reciver som kilde. Hadde også sjekket CERWIN-VEGA VE-12F da jeg personlig mener de har en "finere" lyd. Men den er jo delt...
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2006 23.03.11 #3 av 7
Postet av: kjelle
du kan bi ampe denne receiveren så du får litt mere pulver å ji til cv høytalerene.men jeg ville max ha gått for en 12" løsning.kjøp deg heller 2 subber viss behovet for mer bass byr seg
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2006 12.29.33 #4 av 7
Postet av: TheTubaplayer
Alle CV trenger mye watt, veldig mye watt


kan du vel ikke mene seriøst? CLS215 har en følsomhet på 97db/!! Vil vel heller påstå at CV ikke trenger noe særlig til effekt. I likhet med andre høytalere som er sammenlignbare. [/quote]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2006 15.15.35 #5 av 7
Postet av: boly
"TheTubaplayer" skrev:
Alle CV trenger mye watt, veldig mye watt


kan du vel ikke mene seriøst? CLS215 har en følsomhet på 97db/!! Vil vel heller påstå at CV ikke trenger noe særlig til effekt. I likhet med andre høytalere som er sammenlignbare.
[/quote]

Jo, det kan jeg mene. Det er riktig som du sier at du får mye lyd med og pytte inn kun få watt. Men med så store elemeter som det er i 215, vil de fleste forsterkere som er små/ billige knele og forvrenge lyden på et tidlig tidspunkt.

Selv har jeg cv v 12 og en denon 3805 reciver. Denne er ikke i nærheten av og klare og drive disse som de bør drives, hvis man er glad i høy lyd og masse bass.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2006 06.12.35 #6 av 7
Postet av: TheTubaplayer
legg merke til at jeg skriver om sammenlignbare høytalere, og er på ingen måte uenig i at mye effekt er bra, hvis du skal drive noe slikt helt ut. Men likevel vil påstå at Cerwin trenger lite effekt i forhold til størrelsen. Det er forsåvidt ingen sammenheng mellom størrelse på et element, og hvor mye effekt du trenger for å drive det. Årsaken til at forsterker forvrenger, er oftest klipping. Uten å virke belærende :wink: så skyldes jo dette at spenningen går ned, pga av strømtrekket. Der spiller også kondensatorbanken en rolle. Men for all del, strømsterke forsterkere er et pluss, uansett hvilke høytalere du skal drive
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2006 04.52.03 #7 av 7
Postet av: Zleepyme
"TheTubaplayer" skrev:
Alle CV trenger mye watt, veldig mye watt


kan du vel ikke mene seriøst? CLS215 har en følsomhet på 97db/!! Vil vel heller påstå at CV ikke trenger noe særlig til effekt. I likhet med andre høytalere som er sammenlignbare.
[/quote]

Det kan være en ide å skaffe seg en effektforsterker for å få mer futt i CV høyttalerne. En surroundreciver til 6 laken er ikke i nærheten av stereo power for å drive slike massive høyttalere optimalt.

Selv skaffet jeg meg en Vincent SP331 til mine gamle Dali 808 og høyttalerne fikk nytt liv. pris ca 7 laken
Med 1KW strømforsyning og en effekt på 2x150 ekte watt vil den sikkert blåse liv i de nye Dali Consept10 ene som kommer på nyåret :D
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar