Logo

CAV A8: Erfaringer?

Skriv et svar
18.02.2006 10.44.28 #1 av 17
Postet av: kid
Hadde opprinnelig bestemt meg for en Denon 3806 reciever, men synes det kan bli litt for mye unødvendig "stæsj" å betale for. Så kikket jeg litt på en CAV A8 fra AVshop, noen med erfaringer på denne? Spesifikasjonen og vekten å dømme, kontra pris, virker ganske interessant i mine øyne. Denne har ifølge spesifikasjonene på siden en oppgitt vekt på 35kg.

Noen som har erfaringer med denne, eller kjenner til den?
Jeg er såpass fersk, at CAV er enda ukjent for meg, men er ikke redd for å prøve, men regner med det er en grunn til at denne ikke står i mange opplyste kinoer rundt på forumene?

CAV er en kinesisk produsent som samarbeider med erfarne selskaper innenfor elektronikk og audio verden over. Dett har ført til at CAV har oppnådd stor suksess i østen og nå er klare for den vestlige verden. CAV leverer meget gode produkter til meget hyggelige priser.

Hi-End & kraftig integrert 5.1 forsterker.

- Built-in Dolby Digital, DTS & PCM decoding
- Independent power supply for each channel
- Large VFD screen with 2 flashing virtual meters

Front Channel Output:
2 x 150 W (8 ohm)
Center Channel Output:
110 W (8 ohm)
Surround Channel Output:
2 x 110 W (8 ohm)
Subwoofer High Level Output:
2 x 160 W
Source Input Type:
3 Optical input, 3 Analog input
Frequency Respons:
20 Hz - 32 000 Hz (-+1 dB)
S/N Ratio:
90 dB
T.H.D.:
< 0,1%
Dimensions (HxWxD):
235 x 430 x 480 mm
Weight:
35 kg


http://www.avshop.no/catalog/product_info.php?cPath=57_171&products_id=735 av8.jpg av8.jpg ( 163,24609375 KB) Vist 6848 ganger
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2006 10.52.59 #2 av 17
Postet av: Vector
Joda....Det skal jo vere en helt grei forsterker. Men jeg vil tro du finner mye bedre saker til samme pris ;) Har ennå ikke sett en som har kjøpt den der....S

Den koster 14k, veier 35kg...Det syntes vertfall jeg høres veldig merkelig ut. Men designet på den er jo litt tøft da...Selvom det kanskje ser litt "plastik" ut enkelte steder...Men jeg ville nok styrt unna denne.
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2006 11.08.42 #3 av 17
Postet av: kid
Syns 35kg virka litt over-kill til prisen ja, hehe. Får vel nøye meg med en Denon tenker jeg.. 8)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2006 11.26.05 #4 av 17
Postet av: Vector
"kid" skrev:Syns 35kg virka litt over-kill til prisen ja, hehe. Får vel nøye meg med en Denon tenker jeg.. 8)



Ja det var utrolig mye til å vere en sånn forsterker....Så bare det får meg til å føle at dette er en sikkelig "jalla" forsterker :D


Tror Denon er MYE bedre ja ;)
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2006 13.10.58 #5 av 17
Postet av: boly
Vell, nå er det vell ikke vekta dere evt. betaler for da....

Må si jeg er rimelig imponert over mange av kina produktene som kommer på det Norske markedet for tiden. Vi har jo XTZ class A til 4295,- og hold dere fast 17,5kg............

Den største bakdelen er at den mangler de nyeste decoderene samt hdmi osv.

Fordelen er at den ikke har hdmi og alt mulig anna rææl som er på baksiden av reciveren. Har aldrig hørt om noen som bruker alt.

Jeg har Denon 3805 og hadde fint klart meg med tilkoblinger for lyd inn og lyd ut.

Har dvdspiller koblet direkte til pj. Det hadde vært morsomt og se hva 3805 hadde gått for med bare disse koblingene..

Disse synspunktene passer selvfølgelig ikke alle men sånn tenker jeg om saken.

PS. den ser skikkelig fin ut også..
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2006 13.25.17 #6 av 17
Postet av: Vector
Det er ikke det at 35kg er kult liksom. Men det viser jo litt av at de har putta veldig mye i forsterkeren som ikke bør vere der...Hvor mange forsterkere til 14k er det som veier 35kg liksom....

Så vertfall føler jeg at de forsterkeren er fult av ubruklige ting for at den skal bli så tung som mulig. Og da tror folk at det er en sikkelig kraftboks...


Den XTZ forsterkeren du nevner er jeg ikke så kjent med, desverre. Me XTZ skal jo vere bra da :)
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2006 16.42.28 #7 av 17
Postet av: RedMoon
Noen observasjoner fra ulike forumtråder :

"Uff...receiver X veier bare 12 kilo...må være dårlig strømforsyning...jallaforsterker med skryte-watt"

"Wow..se på vekta på forsterker Y, her er det sikkert strømreserver .."

"Nei og nei...receiver Z veier 35 kilo og koster altfor lite...jallaforsterker"

Litt humoristisk sett...en smule lite konsekvens her, kanskje grunnet at vi nordmenn har motforestillinger angående merker vi ikke "kjenner" ?

For mere input på CAV A8 surround-forsterkeren kan jeg anbefale denne tråden :

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=70399
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2006 18.11.51 #8 av 17
Postet av: kid
Takker og bukker 8)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.03.2006 16.38.49 #9 av 17
Postet av: Lamar
Har hørt på A8, den har meget bra lyd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.03.2006 16.50.30 #10 av 17
Postet av: Typhoon7
"Vector" skrev:Det er ikke det at 35kg er kult liksom. Men det viser jo litt av at de har putta veldig mye i forsterkeren som ikke bør vere der...Hvor mange forsterkere til 14k er det som veier 35kg liksom....

Så vertfall føler jeg at de forsterkeren er fult av ubruklige ting for at den skal bli så tung som mulig. Og da tror folk at det er en sikkelig kraftboks...


Siden du kommer med så bastante påstander, bør du underbygge de litt.

Hva er det de har puttet i den som er så unyttig?
Har du sett den innvendig?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.03.2006 11.04.24 #11 av 17
Postet av: boly
"Typhoon7" skrev:
"Vector" skrev:Det er ikke det at 35kg er kult liksom. Men det viser jo litt av at de har putta veldig mye i forsterkeren som ikke bør vere der...Hvor mange forsterkere til 14k er det som veier 35kg liksom....

Så vertfall føler jeg at de forsterkeren er fult av ubruklige ting for at den skal bli så tung som mulig. Og da tror folk at det er en sikkelig kraftboks...


Siden du kommer med så bastante påstander, bør du underbygge de litt.

Hva er det de har puttet i den som er så unyttig?
Har du sett den innvendig?


Kansje han tror den er bygd som en vaskemaskin, men svære betongklosser inni? (på ei vaskemaskin trengs de)
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2006 01.39.52 #12 av 17
Postet av: G G
Det er forøvrig kommet en ny utgave av denne forsterkeren med lavnivå sub utgang. og oppgraderinger.
Er endel måneder siden.......av shop er dårlig oppdatert eller så har de mange gamle på lager de må selge ut....

bare ett tips. http://www.audioart.no har den nye i hverfall.

Linken til den nye specs, http://www.cav-audio.com/Products.asp?Pid=7&id=54
**Show Me The Money**
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2006 21.01.22 #13 av 17
Postet av: Tor med hammeren
Jeg kjøpte CAV A8M på netthandelen, til 6800 kr og for den prisen så er forsterkeren verdt hver eneste krone. Tviler på om jeg i det hele tatt, hadde brydd meg så veldig mye om den, om jeg ikke hadde fått den så billig. Det er sikkert fordi merket er ukjent og jeg er som folk flest, skeptisk til det ukjente. Så for dem som tror at dette er noen jalla forsterker, så bør dere faktisk ha hørt på forsterkeren før dere kan si noe sånt. Jeg kan personelig garantere at den er veldig bra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2006 12.53.56 #14 av 17
Postet av: cjostad
"Tor med hammeren" skrev:Jeg kjøpte CAV A8M på netthandelen, til 6800 kr og for den prisen så er forsterkeren verdt hver eneste krone. Tviler på om jeg i det hele tatt, hadde brydd meg så veldig mye om den, om jeg ikke hadde fått den så billig. Det er sikkert fordi merket er ukjent og jeg er som folk flest, skeptisk til det ukjente. Så for dem som tror at dette er noen jalla forsterker, så bør dere faktisk ha hørt på forsterkeren før dere kan si noe sånt. Jeg kan personelig garantere at den er veldig bra.


Hei!
Jeg vurderer å gjøre det samme som deg, men bare lurte på om du har fått noen spesielle negative erfaringer i tiden du har hatt den?
Er det noe du vil trekke frem? enten positivt og negativt..?
Er det andre som har erfaringer med denne, så kom gjerne med dem!
:)
På forhånd takk!

Mvh
Christian
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2006 13.48.44 #15 av 17
Postet av: Soundispower
skal lage forsterkere snart jeg :D
design= murstein og sement :lol:
vekt ca 100kg, pris..går den etter vekta:P?

måtte bare:D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar