Logo

Canal Digital PVR via AV Receiver

Skriv et svar
22.08.2009 11.34.11 #1 av 5
Postet av: janhege
Har i dag en Yamaha AV Receiver RX-V550 som er uten HDMI-innganger, samtidig som jeg har en TV med kun en HDMI-inngang.
Jeg har nå tenkt å anskaffe en ny AV Receiver, f.eks Pioneer VSX-1019AH-S. Denne har 4 HDMI-innganger og 1 HDMI-utgang.

Spm mitt er om jeg da kan kjøre Canal Digital PVR'en sammen med f.eks en Blu-Ray spiller inn i AV Receiveren og sammen i en HDMI-kabel til TV'en. Er det noen problemer med dette? Noen funksjoner etc i PVR'en som krever direkte kobling til TV'en?

Mvh Jan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.08.2009 15.35.58 #2 av 5
Postet av: dvdjan
Det vil fungere helt supert det :D
Mine HD DVD og Blu-Ray filmer

Panasonic AE4000, Samsung LE46A866, Yamaha RX-V 1800, Toshiba HD A1, Toshiba HD-EP 35, PS3 (250 Gb), Samsung BD-P 1500, Lerret : DreamScreen V2 DynaGrey CineScope 2,35:1 265cm/ 114"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.08.2009 17.55.38 #3 av 5
Postet av: janhege
Leste diverse manualer mm underveis og skjønte etter hvert at dette burde gå greit.
Takk for bekreftelsen! :D

Som en fersking på området trenger jeg en avklaring til på følgende:
Hvis CD's PVR og en Blu-Ray spiller kobles til en AV Receiver med en HDMI-kobling, for så å gå videre til TV'en med en HDMI-forbindelse, trengs det da noen noen flere kabler mht til lyd. Mener at jeg leste at det måtte kabel tilbake fra TV til AV Receiveren for at lyden ikke skulle komme på TV'en. Er jeg på bærtur eller?

Takk for hjelp!

Mvh Jan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2009 06.15.59 #4 av 5
Postet av: teebee
kommer ann på av reciever. enkelte har kun bildeswitching og tar dermed ikke imot lyd via hdmi. tror dette kun gjelder billige recievere.
du trenger en lydkabel mellom tv og reciever, om tv støtter dette, for å slippe å bruke tv høyttalerne for lyd. dette gjelder da kun tvsignaler du ikke sender gjennom reciever, som for eksempel analoge tvsignaler eller digitale gjennom cam modul i tv, eller annet ekstrautstyr på tv som usb, dlna og nett-tv.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2009 18.57.06 #5 av 5
Postet av: janhege
Flott, så hvis signalene kun kommer fra receiveren er det kun og sette volumknappen på TV'en til null, bra. :D
Mvh Jan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar