Logo

Canal Digital PVR dekoder for kabel-tv (inntrykk)

Skriv et svar
07.04.2007 23.21.43 #31 av 42
Postet av: lenny25
Ingen som kan hjelpe? :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.04.2007 17.06.10 #32 av 42
Postet av: Sleepy1981
Jeg anbefaler deg ikke å kjøpe den. Jeg har ikke sett noe til noen oppdatering, og har ikke engang fått et svar fra CD på mine spørsmål. Slik den fremstår i dag er CD's PVR et halvferdig produkt, og siden CD gang på gang ignorerer sine kunder, så ser jeg det som lite sannsynlig at det blir noen bedring.

Du må betale for nytt programkort ja, og har du bindingstid på abonementet ditt fra før, så kan de slå seg vrange her og. Grunnen er at den dekoderen du har nå er "pairet" til det kortet du har, så når du evnt. kjøper den nye dekoderen, så my du ha et nytt kort. Hvis du ikke sier i fra så kan du risikere at de ikke kanselerer ditt "gamle" kort heller da... Meget bra kundeservice...

Et tankekors er jo at når man har selskap som CD/GET/Viasat som gjør det så vanskelig for kunden ("pairing", kan ikke velge dekodere på det "frie marked", kan ikke sette sammen egene kanalpakker osv osv...), og i tillegg har dårlig kundeservice, så oppfordrer de jo indirekte til at folk bruker piratkort/ulovlige metoder for å få det de vil ha.
Det er jo litt ironisk at et "piratprodukt" er bedre på alle punkter en et komersielt produkt...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.04.2007 09.05.14 #33 av 42
Postet av: lenny25
Anbefaler du eller andre da at jeg går for en vanlig harddiskrecorder istedenfor da? Har ikke de helt store behovene. Har vanlige harddiskrecordere to tunere? Behovet er først og fremst å kunne ta opp dårlige TVN eller TV3-serier til madammen mens jeg ser live fotball 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.04.2007 16.22.23 #34 av 42
Postet av: Sleepy1981
hmm... Hvis det er det eneste behovet ditt så fungerer den jo til det...
Men trur du rask vil bli irritert på de samme tingene som er nevnt tidligere i denne tråden.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2007 11.54.15 #35 av 42
Postet av: hysteriah
Hei folkens!

Jeg er nysgjerrig på å kjøpe denne boksen... men blir litt skremt etter å lese postene her... det som gjør meg mest frustrert er seff at det ikke er mulig å overføre opptakene til PC for å kunne ta vare på de på en bedre måte enn bare å ha de på disken i tuneren. Da mister opptakerfunksjonen mye av hensikten for min del synes jeg :-(

Jeg har derfor et par spørsmål til "sinatra" som tok ut disken og monterte over i PC-en:
- Hva slags diskinfo får du opp hvis du f.eks. går inn på diskbehandling i Windows (høyreklikker "min datamaskin->Behandle->Diskbehandling") eller booter fra Windows XP CD-en og får oversikt over disk partisjonene? Kan det f.eks. ligge en skjult (eller umontert) partisjon på disken med et annet filsystem enn FAT/NTSC som Windows ikke kan lese?
- Hva skjer hvis du f.eks. skanner disken med et file recovery program som f.eks. "File Scavenger" eller lignende?
- Jeg går ut fra at du har aktivert visning av skjulte filer og mapper i Windows så det ikke er så enkelt som at filene bare er skjult?
- Hva slags info om diskstørrelse får du opp hvis du høyreklikker disken under "min datamaskin" og går på "egenskaper"? Vises hele diskstørrelsen (f.eks. 160GB) eller bare en del av den totale kapasiteten? Og hvor mye brukt/ledig plass på disken får du opp? Stemmer diskforbruket sånn nogenlunde overens med kapasiteten på disken og hvor mange opptak du har liggende på den?

Håper du, Sinatra (eller noen) kan svare på iallfall noen av disse spørsmålene ;-)

Man skulle tro det på en eller annen måte er mulig å finne opptakene når man vet at de ligger på disken ;-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.09.2007 19.29.51 #36 av 42
Postet av: skjeggpt
Får bare epg info for programmet som går og neste program. Har sendt mailer og ringt til canaldigital. Mailene får jeg kun en bekreftelse på at de har mottatt og blir behandlet så fort som mulig og så hører jeg aldri noe mer. Tar 20 minutter og komme gjennom på telefon og så kan de ingenting i andre enden.

Noen som vet hvorfor epg'en ikke virker mer enn ett program fram i tid?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.11.2007 07.36.32 #37 av 42
Postet av: torkelom
Er noen av feilene fikset?? Jeg har en CX1201 tuner, og tenkte å bytte denne til PVR. Canal Digital sier at tuneren har fått flere software oppdateringer som skal fikse de fleste probleme.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.08.2008 19.50.00 #38 av 42
Postet av: haddad
Har også denne dekoderen jeg har problem med att lyd blir henngende etter ca her halvtme.Når den oppdaterer lyden får jeg ekko og skurring dette varer ca 5 cekunder lurer på om at trådløs ruteren står i samme skap er det noen som kan svare på dette ? :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2009 19.46.07 #39 av 42
Postet av: Wilderbeast
"haddad" skrev:Har også denne dekoderen jeg har problem med att lyd blir henngende etter ca her halvtme.Når den oppdaterer lyden får jeg ekko og skurring dette varer ca 5 cekunder lurer på om at trådløs ruteren står i samme skap er det noen som kan svare på dette ? :roll:


Har sett lanseringsinfo'en til HD-PVR'en og der står det bl.a. at innstråling kan bli et problem da den ikke er en spesielt godt skjermet konstruksjon. Har desssuten vært ute for at spesifikke frekvenser på cx1201 dekoderen har blitt forstyrret av forskjellige trådløsroutere. Hakking på bildet - tatt strømmen på router - fint bilde. Det mystiske er jo at dekoderen opererer opp til max 860 mhz, mens routere begynner på 2.4Ghz og oppover :?

Å samle for mye signalelektronikk på samme plass (spesielt hvis den plassen er trang og med dårlig luftsirkulasjon) er uansett aldri en god ide :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2009 19.52.13 #40 av 42
Postet av: Wilderbeast
"skjeggpt" skrev:Får bare epg info for programmet som går og neste program. Har sendt mailer og ringt til canaldigital. Mailene får jeg kun en bekreftelse på at de har mottatt og blir behandlet så fort som mulig og så hører jeg aldri noe mer. Tar 20 minutter og komme gjennom på telefon og så kan de ingenting i andre enden.

Noen som vet hvorfor epg'en ikke virker mer enn ett program fram i tid?


EPG-dataene for "nå/neste" går på en egen frekvens og svikter nesten aldri, men resten av dataene går for seg selv og har større problemer. CD har for ikke så lenge siden gått fra å ha EN sentral epg server til å sette ut en pca i hver av hovedstasjoene og fore denne med oppdateringer via nettet. Så enten er epg-feilen din lokal, eller så bor du i et nett som er så lite at hovedsentralen ikke har en egen epg-server.....som igjen vil si at du fremdeles får epg-data fra den sentrale serveren....og den er etter det jeg har hørt, ikke helt frisk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2009 20.24.33 #41 av 42
Postet av: jada77
Noen som har byttet disk i boksen?
Vurderer å bytte til en støysvak disk med større lagring.

Ellers må jeg si CD har gjort en svært dårlig jobb med brukervennligheten på denne boksen. Ett så lite intuitivt grensesnitt og mye trykking for å utføre enkle ting skal man lete lenge etter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.04.2009 19.28.26 #42 av 42
Postet av: Immortell
Håper ikke jeg spammer for mye med denne?
Jeg har opprettet en facebook-gruppe der alle som har problemer med denne boksen og Canal Digital kan samles.
Jeg har selv opplevd mange av de problemene som er diskutert i denne tråden, og mener at produktet er for dårlig til å lanseres. Vi er i praksis betalende betatestere, noe som ikke er rett.
Fint om dere bidrar med deres egen feillogg på gruppa.

Sammen er vi sterke, og får vi nok engasjement og gode nok argumenter kan vi samlet ta dette med forbrukerombudet eller direkte med CD.

Du finner gruppa her:
http://www.facebook.com/group.php?gid=44599199570

Beklager om denne er oppfattet som spam. Formålet er å samle en pressgruppe.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar