Logo

Canal Digital HD-mottaker

Skriv et svar
13.04.2007 19.38.01 #1 av 7
Postet av: enur
Heisann!

Vurderer for øyeblikket å kjøpe meg LCD/Plasma TV i tillegg til å bestille parabol TV fra Canal Digital.
Det jeg undrer litt meg litt over er dette med Canal Digitals digitale mottaker og så har de en til som heter HD-mottaker.

Er altså HD-mottakeren det samme som digital mottakeren bare bedre? Noen erfaringer med denne HD-mottakeren? Verdt pengene?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2007 06.24.35 #2 av 7
Postet av: Rune
HD mottakeren gir mulighet til å ta imot HDTV sendinger.
Foreløpig er det snakk om 5 kanaler.

Les mer om HDTV i denne guiden:


HDTV-guide
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2007 08.51.15 #3 av 7
Postet av: enur
Takker for svar!

Noen som vet om det er flere kanaler som kommer til å bli sendt fra CD med HD i nær fremtid? Om jeg da har forstått rett kan HD-mottakeren motta de 5 kanalene i HD kvalitet og resten av kanal pakken i digital kvalitet?

Ser at denne mottakeren også koster 2000 kr og vet ikke om det er verdt det...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.04.2007 10.34.46 #4 av 7
Postet av: orso
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.04.2007 16.37.51 #5 av 7
Postet av: Bobben
"enur" skrev:Takker for svar!

Noen som vet om det er flere kanaler som kommer til å bli sendt fra CD med HD i nær fremtid? Om jeg da har forstått rett kan HD-mottakeren motta de 5 kanalene i HD kvalitet og resten av kanal pakken i digital kvalitet?

Ser at denne mottakeren også koster 2000 kr og vet ikke om det er verdt det...


Det antydes at det kommer flere HD kanaler snart
http://forbruker.no/digital/nyheter/tv/ ... 622293.ece

Sitat:

Fem HD-kanaler

Foruten de to Canal+ kanalene vil man også tilby VOOM HD som viser programmer innen natur, reiser, ekstremsport, mote, underholdning og musikk, og Discovery HD, som viser dokumenterer og naturprogrammer 24 timer i døgnet. I løpet av april vil også National Geograpics HD-kanal være på plass. Vi snakker med andre ord om totalt 5 HDTV-kanaler de to kanalene til Canal+ inkludert.

-Vi jobber dessuten med å få på plass flere HDTV-kanaler, og ser ikke bort fra at en eller flere vil dukke opp i HD-pakken vår i løpet av ikke så altfor lenge, sier Svein Erik Davidsen, administrerende direktør i Canal Digital Norge. "


Canal Digital i Danmark antyder 8-10 HD kanaler HD pakken i løpet av 2007. I øyeblikket er det 3 kanaler i HD pakken.
http://www.canaldigital.dk/templates/ge ... _8702.aspx
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.04.2007 10.34.09 #6 av 7
Postet av: Bobben
Da er en ny HD kanal på vei.

Filmkanalen Silver HD kommer 1 September 2007 på Canal Digital i følge
http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=1798

Tipper det kan dukke opp flere HDTV kanaler til høsten når GET,Canal Digital kabel og Viasat også kommer med HD tilbud. Sannsynligvis kommer det HDTV via IPTV også (f.eks. Lyse). RiksTV starter også til høsten.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.04.2007 12.08.29 #7 av 7
Postet av: enur
Bra svar! Takker :)

Eneste jeg lurer på nå er om jeg skal svi av 2000 kroner på en HD mottaker eller ei... Var en stiv pris men er vel verdt det etter hvert.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar