Logo

Cambridge 650BD

Skriv et svar
16.12.2009 23.09.11 #1 av 5
Postet av: Msport
Cambridge er i disse dager ute med multi spilleren 650BD som spiller Blu-ray, DVD, SACD, DVD-Audio, HDCD og CD. Ganske hyggelig priset er den også - kr 3 998,-. Spørsmålet er - hvordan står den seg mot sin konkurenter i prisklassen 3 - 6 000,-? Tenker først og fremst på bilde både på dvd og bd + lyd fra film og "audio-formatene". Er vel litt tidlig med noen erfaringer enda, men det kommer vel etter hvert som den kommer ut i markedet.

Av egen erfaring har jeg så vidt sett spilleren i HFK sin butikk i Karlstad. Begrenset med hva jeg fikk sett av den (i form av tid og manglende lyst på å ta for mye tid av personalet - jeg kommer jo ikke til å handle noe der) og fikk ikke sett på den opp mot andre spillere på samme skjerm, med samme materialet. Snakket med en av de to selgerene i butikken og han skrøt veldig av den. Han synes den bildemessig var en del bedre enn Denon 1610 som sto på skjermen frem til Cambridge 650BD ble montert opp i går. Lydmessig mente han den også skulle være god. Selger er selgere, så jeg tar det med en liten klype salt og ser frem i mot tester av denne spilleren.

http://www.hifiklubben.no/produkter/hjemmekino/blu-ray/cambridge_650bd-_blu-ray-spiller.htm
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2009 23.26.01 #2 av 5
Postet av: Torja
Ser fram til evt elle tester jeg også...
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2010 07.53.06 #3 av 5
Postet av: Kem
Hei.

Er det noe nytt om denne vedrørende tester? Eventuelt erfaringer?

Noen som vet om den er like god som Oppo BPD-83?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2010 16.02.33 #4 av 5
Postet av: Jorn.Finnerud
Denne bygger vel på Oppo BDP-80, om jeg ikke husker feil.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.11.2010 23.05.04 #5 av 5
Postet av: SVS Inderoy
Flageborg har testet denne med en eldre oppo dvd spiller og en denon 2010 blu-ray spiller.

En kort oppsymering... til prisen er det en bra spiller

Og det er slektskap mot oppos 80 model. Og som de fleste vet så lager oppo sabla gode spillere til prisen.
Oppos model 83 slår cambridgen


PS... Det kommer snart en ny oppo model med 3D og 2 stykk hdmi utganger.. Model 93
Yamaha-Doxa-Sherbourne-Cambridge Audio-Panasonic-PS3
Swans Diva 6.2f - Swans 1.1C - RS-52.
2 stykk SVS PC13 Ultra
2 stykk XTZ W12.16 + SVS EQ1
BetterCabels, Van den Hul og Monster
( harmen/kardon på avforum)
http://www.svsound.com/animation.cfm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar