Logo

Bytte av fet CRT projektor

Skriv et svar
01.11.2005 10.46.48 #1 av 13
Postet av: kbs123
Hei!

Har nettopp fått kjøpt meg en Barco Graphics 800:) Den har blitt brukt av Kværner og er nesten ikke brukt (1900) timer. siden denne kun har blitt brukt til konferanser og slikt er bilderørene så-og-si helt perfekte!

Problemet mitt er at jeg ikke har sjangs til å få stilt den inn! Begynner og bli desperat, så lurer på om det er noen entustiaster der ute som har lyst till å bytte den mot en LCD eller en DLP projektor??

Eventuelt om det er noen som kan stille den inn for meg mot en billig penge...

Dette er en meget god projektor som kan gi mange mange timer med fantastiske filmopplevelser!!
Lev livet, ellers går du glipp av det...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2005 11.07.50 #2 av 13
Postet av: Atle Torp
Hvis du er interessert kan jeg muligens bytte den mot en Optoma H56 DLP. Hvis rørene er i så god stand som du sier, og at den befinner seg rundt Oslo ett sted.

Hvor mye har du gitt for den?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2005 11.46.00 #3 av 13
Postet av: kbs123
Den er stilt inn av proffe folk, så rørene er garantert ikke slitt grunnet dårlig justering, det kan jeg ihvertfall garantere! Jeg fikk veldig god pris siden han jeg kjøpte den av hadde skaffet den billig av Kværner siden han var ansatt der tidligere. Gav 10 lapper for den. Jeg bor i Akershus...
Lev livet, ellers går du glipp av det...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2005 11.48.21 #4 av 13
Postet av: kbs123
Tak monterings brakett følger også med forresten:)
Lev livet, ellers går du glipp av det...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2005 11.53.02 #5 av 13
Postet av: Atle Torp
Er det mulig å komme å ta en titt på den? Er den koblet opp på noe vis? Det beste er om du hadde sendt meg noen bilder av rørene, eller postet noen bilder her.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2005 12.16.39 #6 av 13
Postet av: kbs123
Har ingen bilder pr. i dag, men det kan jeg jo skaffe... Bor i Råholt området. Hvis du har lyst, kan du sikkert komme å se på den i løpet av uken.

Den er kun koblet mot en dvd spiller med en s-video kabel. Det som anbefales er en RGBHV kabel; dette er visst MYE bedre.
Lev livet, ellers går du glipp av det...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2005 12.25.01 #7 av 13
Postet av: Atle Torp
Kanskje det. Eneste er at det kan være litt problemer med inngangene på denne, fra nyere grafikkort. Siden jeg bruker HTpc som dvdavspiller, kan det by på litt problemer. Jeg har pr. i dag en Barco Data 801s, som er en del nyere, i tillegg til en Optoma H56.

Optomaen er forøvrig til salgs. Den kostet 35000 ny, men falt til 25000 i sommer. Men her er utviklingen enorm, så den prisen er utopia i dag. Det er helt ny pære på den, og den skal selges. Hvis du er interessert i å kjøpe noe slikt, så send meg en PM. Pris: vet ikke, men kontrastnivået på 2000:1 er jo helt greit, og oppløsningen er på 1024x768. Må nesten sees, for den produserer briljante bilder, men er selvfølgelig milevis unna en god CRT...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2005 12.35.14 #8 av 13
Postet av: kbs123
Det er mange små og store firmaer i dag som lager VGA til RGBHV for en billig penge. En pc konverterer automatisk signalene ut fra VGA til rgb, så det går nok fint. Hvis du bruker et smart lite program som heter Powerstrip, kan du tilpasse bildet slik at det blir optimalt for hva du enn har som "monitor" (manuelle oppløsninger, oppdaterings frekv, positiv/negativ sync. osv).

Har egentlig store kvaler med å "gi slipp" på en slik projektor, men siden jeg ikke klarer å stille den inn + at dama ikke liker den, vurderer jeg da dette..
Lev livet, ellers går du glipp av det...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2005 14.33.03 #9 av 13
Postet av: Vector
Hva skal du med to stk, CRT akto? :D
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2005 14.38.02 #10 av 13
Postet av: Atle Torp
Hei

Jeg har slått det fra meg, men den pj'en det er snakk om her er meget bra, hvis rørene er bra. I flg de jeg har pratet med, er en 800 i god stand mer enn god nok til å overgå de aller fleste DLP'er i markedet. Men jeg er i det hele tatt usikker på om jeg kan bruke CRT, da kastelengden vil være for lang i forhold til mitt rom... Mulig jeg selger min, jeg har foresten lagt min optoma for salg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.11.2005 07.20.22 #11 av 13
Postet av: kbs123
Det er bare å poste spørsmål hvis det er noen andre som lurer... Hvis det er en flink en her som kan hjelpe meg å sette den opp, er det å foretrekke...
Lev livet, ellers går du glipp av det...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2005 18.15.11 #12 av 13
Postet av: Rolf Hult
Opp mot 2k timer brukt i en konferansesal er mer enn nok til å få innbrenninger i fosforet. Husk at dersom denne var benyttet 2k timer i hjemmekino, ville slitasjen være minimal.

I en konferansesal benyttes den til stort sett presentasjoner o.l = Statisk bilde som brenner seg inn i fosforet.

I hjemmekino er som regel lysstyrken justert ned for bedre kontrast/sortnivå, samt at det ikke benyttes statisk bilde...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2005 10.35.57 #13 av 13
Postet av: kbs123
Stemmer nok det... Men det er ihvertfall ingen innbrenninger som jeg kan se:)
Lev livet, ellers går du glipp av det...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar