Logo

Bygge sub-kasse selv...

Skriv et svar
29.02.2004 15.33.59 #1 av 3
Postet av: Zepticon
Halloen...
Lurte bare på om det var noen som kunne hjelpe meg / gi meg noen tips om selvbygging av sub-kasser.
Hadde tenkt å kjøpe et ferdig sett med sub, delefilter og forsterker, og så lage en egen kasse. Hvordan skal jeg da gå frem? tenker spesielt på kassevolum, bassrefleksrør og byggemateriale.
Så en gang en sub-kasse som var laget i plexiglass og lurte derfor på om det var noen som hadde erfaring med dette? Hvordan er lydkvaliteten i en slik kasse?

Håper noen kan hjelpe....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.03.2004 10.44.12 #2 av 3
Postet av: Patrick Pedersen
morn
du burde styre unna sånn plexi skvip, det gir bare veldig "boks" lyd i subben.
vis du ikke er så veldig inni det med kassebygging så ville jeg anbefalt deg og bygge en lukket kasse for det kan aldrig bli helt feil.
bygger du en refleks kasse med for stort volum kan subben bli veldig luftig og lite definert, bygger du kasse med for lite volum kan det bli veldig metallisk lyd.
så vill jeg også anbefale deg og kjøpe forsterker med aktiv delefilter innebygd.

man kan regne ut eksakt kassevolum men da må man ha litt spesifikasjoner på elementet som qts og alt det der
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.03.2004 12.25.51 #3 av 3
Postet av: eflak
hei ja. Når du kjøper et ferdig sett med sub og forsterker får man som regel med kassetegninger og diverse tips.. så sjekk om du får med dette før du kjøper.. Ellers så må du bare passe på å få kassa tett nok slik at du slipper stygge" puste lyder og lignende..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar