Logo

B&W DM602 S3: hvor stor forsterker???

Skriv et svar
06.11.2004 14.05.43 #1 av 31
Postet av: mariusm
Jeg har rett og slett et spørsmål jeg MÅ ha svar på!!

jeg har tenkt å kjøpe B&W DM602 S3. (brukt). jeg skal drive dem med en Yamaha RX-V 350 forsterker. :?

Kan den forsterkeren drive høyttalerene SKIKKELIG? :?:

please svar! :D :D :D
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2004 17.16.04 #2 av 31
Postet av: teknikeren
et kjapt søk på google ga meg følgende info om denne reciverens effekt

5x105W Din. Dvs den har ikke reelle 105 pr kanal alle i drift men skal klare å drive de høyttalerene ganske greit. Foreslår at du tester dem litt jeg, før du kjøper.

Kan også anbefale Denon 2105 og 2805 som jeg i dag fikk testet på et par slike B&W høyttalere. Det som er synd med den reciveren du har tenkt å ta i bruk er høyttaler tilkoblingene for senter og suround bak, det er jo ikke skru terminaler.
Men holder denne reciveren det den lover så vil jeg tro at den har grei kontroll på disse høyttalerene med denne effekten.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2004 17.30.26 #3 av 31
Postet av: mariusm
jeg skal bruke høyttalerene som fronter, og der er det jo skruterminaler.

får ikke mulighet til å teste før jeg kjøper, men kan teste dem på en marantz 7400 (som selgeren har). den greier selvsagt desse høyttalerene fint, men jeg får jo hørt sånn noenlunde på lyden da.

vil det være forskjell på lyden med denne forsterker og min??

når du sier min forsterker kan drive høyttalerene "greit", er det middelmådig eller???
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2004 17.34.56 #4 av 31
Postet av: mariusm
hvis det er flere som har synspunkter, må dere gjerne komme med de altså!!! også kritiske!
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2004 17.43.30 #5 av 31
Postet av: teknikeren
"mariusm" skrev:jeg skal bruke høyttalerene som fronter, og der er det jo skruterminaler.

får ikke mulighet til å teste før jeg kjøper, men kan teste dem på en marantz 7400 (som selgeren har). den greier selvsagt desse høyttalerene fint, men jeg får jo hørt sånn noenlunde på lyden da.

vil det være forskjell på lyden med denne forsterker og min??

når du sier min forsterker kan drive høyttalerene "greit", er det middelmådig eller???


Det vil være en forskjell mellom alle forsterkere og høyttalere, men en pekepin er det.

Når jeg skriver greit så mente jeg det slik: Det blir fin lyd men hvor god kontroll forsterkeren har på høyttalerene vet jeg ikke.

Testet i dag min Denon 2105 (7X90W) mot min venns Denon 2805 (7x100W) og det var betydelig forskjell, og det bare på 10W. Da jeg ikke kjenner til din forsterker og merke så vet jeg ikke hvor bra det blir men har tro på at du vil bli fornøyd. Skal selv bytte fra 2105 til 2805.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2004 18.15.02 #6 av 31
Postet av: mariusm
ok, ny forsterker har jeg ikke råd til, så viss jeg kjøper høyttalerene blir det å drive dem med den forsterker jeg har nå.

det første som står på ønskelisten etterpå er ny center.

en ting til: Er 3500 ,- kr en god pris for høyttalere med 1,5 kvadrat kabler og stativ til 1500 ,- nypris nå på høyttalere er 4200 ,- kr.

tror stativene er bra, de kommer fra hifiklubben da så...
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2004 19.14.31 #7 av 31
Postet av: teknikeren
Pen pris på slike gode høyttalere, du vil ikke angre. Sokklene/ stativ er jo tilpasset denne høyttaler så de er nok perfekte til denne høyttaleren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2004 20.10.16 #8 av 31
Postet av: Typhoon7
Prisen er det ingenting å si på.

Forsterkeren vil fint klare å dra disse høytalerne, men som teknikeren sier har en større forsterker mer kontroll enn en mindre forsterker.

Ikke se deg blind på watt oppgitt i spesifikasjoner, det er ikke alltid dette stemmer helt med realiteten.

Lykke til med nye høytalere.

Tror neppe du vil angre. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2004 20.10.40 #9 av 31
Postet av: mariusm
tusen takk for hjelpen!!! :D :D
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2004 20.24.15 #10 av 31
Postet av: mariusm
ble litt skremt da jeg så dette :shock:

___________________________________

Reviewed by: littleb, Audio Enthusiast, from Moorhead, Mn

Price Paid: $0

Product Model Year:
2003

Summary:
I brought these speakers home because I thought these would be better speakers than my Pioneer sdf3k's. Boy, was I wrong. Believe it or not my Pioneer's are much better. The 602s3's were boomy and need a lot of power to push. If you have a 300w/channel amp they might sound pretty good. If you have a 100w/channel amp or less stay away. For $600 you can find much better speakers.

Strengths:
Good looking, substantial looking binding posts.

Weaknesses:
Unnaturally boomy, uneven sound, need a lot of power to run.

Similar Products Used:
Pioneer sdf3k, psb 5t's.

___________________________________________

fant den på audioreview.com

http://www.audioreview.com/Bookshelf%20Speakers/B&W/PRD_130193_4290crx.aspx#reviews


også flere som mener høyttalerene trenger mye power

men de fleste syns høyttalerene er bra ellers da..

bør jeg bli bekymret???????

SVAR!!!
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2004 21.12.31 #11 av 31
Postet av: Typhoon7
Personlig ville jeg tatt dette med en klype salt. Tidligere hadde jeg selv en Denon AVR 1600 reciever med større høytalere enn DM 602 S3. Den recieveren er ikke noe kraftigere enn din og den hadde null problem med å dra disse.

Tror mere det kommer ann på hva slags "lyd" en liker. En høytaler passer ikke for alle og det virker som om denne personen ikke liker B&W "lyd".

Det var mange på det forumet som anbefaler disse.

Selv har jeg ikke B&W, men jeg liker "lyden".

Har du mulighet, besøk en av Hifiklubbens butikker og hør på disse med en tilsvarene kraftig forsterker/reciever
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2004 21.34.54 #12 av 31
Postet av: mariusm
takk for svar!

skal snart høre å høyttalerene. i alle fall hos min bror (som jeg skal kjøpe dem med) også skal jeg på hifiklubben å høre der også, fordi min bror har en del større forsterker enn meg.
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2004 21.40.40 #13 av 31
Postet av: Typhoon7
høres fornuftig ut.

tror ikke du blir skuffet 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2004 22.53.26 #14 av 31
Postet av: mariusm
godt å høre :D
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2004 01.01.14 #15 av 31
Postet av: teknikeren
"mariusm" skrev:ble litt skremt da jeg så dette :shock:

*en amerikans noksagt som ikke spilte inn sine b&W*

fant den på audioreview.com

http://www.audioreview.com/Bookshelf%20Speakers/B&W/PRD_130193_4290crx.aspx#reviews


også flere som mener høyttalerene trenger mye power

men de fleste syns høyttalerene er bra ellers da..

bør jeg bli bekymret???????

SVAR!!!


Ville ikke lagt så veldig mye vekt på en som setter på anlegget i 3 dager på medium volum og lar det bli slik....

Det var 42 andre rewivs der som hyllet høyttaleren og da sier det seg at de 2 stakkarene som ikke likte disse høyttalerene kanskje ikke er verdens mest lydhøre....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar