Logo

Billebro til hjemmekino bruk?

Skriv et svar
08.12.2009 23.19.09 #1 av 9
Postet av: knuteinarbekkevold
Er det noen som har erfaringer eller har prøvd Billebro sine subwoofere til hjemmekinoen sin? Driver i en anskaffelses prosess nå med tanke på sub.

Ellers så tar jeg veldig gjerne mot tips fra alle hvis dere har noen sub`er å anbefale.

"kino rommet" mitt er på ca 3 meter gange 4 meter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2009 08.50.51 #2 av 9
Postet av: roffe
Billebro er etter hva jeg skjønner en svensk nettbutikk. Er det konkrete produkter du lurer på?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2009 20.33.17 #3 av 9
Postet av: knuteinarbekkevold
Ja jeg lurer på om det går an å bruke subwooferne deres til hjemmekino. Etter annonsene demmes å bedømme så skal de gå veldig dypt og gi et bra trykk.
http://www.billebro.se/myshop/myshop_st ... &PRID=1399
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2009 21.39.27 #4 av 9
Postet av: Torja
Ærlig talt er jo dette en passiv bass med en pris hvor du får en XTZ http://www.surround.no/product/428286/X ... lossy.html til samme pris og slipper kjøpe effekt forsterker i tillegg. XTZ er jo i tillegg en velprøvd subb i hjemmekino sammenheng og er langt mer å anbefale.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2009 07.11.26 #5 av 9
Postet av: knuteinarbekkevold
"Torja" skrev:Ærlig talt er jo dette en passiv bass med en pris hvor du får en XTZ http://www.surround.no/product/428286/X ... lossy.html til samme pris og slipper kjøpe effekt forsterker i tillegg. XTZ er jo i tillegg en velprøvd subb i hjemmekino sammenheng og er langt mer å anbefale.


Den du fikk bilde av var en passiv kasse ja. Men dem har også aktive subwoofere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2009 09.40.04 #6 av 9
Postet av: roffe
"knuteinarbekkevold" skrev:
"Torja" skrev:Ærlig talt er jo dette en passiv bass med en pris hvor du får en XTZ http://www.surround.no/product/428286/X ... lossy.html til samme pris og slipper kjøpe effekt forsterker i tillegg. XTZ er jo i tillegg en velprøvd subb i hjemmekino sammenheng og er langt mer å anbefale.


Den du fikk bilde av var en passiv kasse ja. Men dem har også aktive subwoofere.

Etter å ha bladd litt i sortimentet deres får jeg følelsen av at det er få kjente merkevarer blant produktene, og at dette er teknisk middelmådige produkter med fokus på lavpris, snarere enn seriøse ytelser. Jeg stoler ikke på markedsføringen deres. F.eks. ville jeg tatt tekniske detaljer som frekvensområder og lignende med store spader salt (de oppgir heller ikke dB-avvik på frekvensområdene på subwooferen du lenker til).
Ser man tilsvarende på denne KRK-subwooferen: http://www.billebro.se/myshop/myshop_st ... 2&PRID=810 , så påstår de at denne lille 10"-subben har lydtrykk som en 18". Dette er nok en indikasjon på markedsføringsoppspinnet jeg opplever at denne nettbutikken opererer med. En salig blanding av fakta og uverifiserbare feberfantasier. (Selv om jeg tror akkurat denne KRK-saken er en helt grei 10" aktiv basskasse til prisen).

Jeg ser også at de har en overveiende fokus på rimelig PA-utstyr. Billige PA-basser er ofte kjennetegnet ved at de ofrer den siste oktaven i dypbassen mellom 20 og 40Hz for mer trykk fra rundt 40Hz og oppover. Kjekt for konserter, kjipt for hjemmekino.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2009 10.04.28 #7 av 9
Postet av: knuteinarbekkevold
Skal være enig med deg her at det virker billig, men det skulle vært moro å hørt en av subwooferne opp mot et kino anlegg.
Den subwooferen jeg mest sannsynlig kommer til å kjøpe meg er System One VAS-12B. En kompis har en slik og den ga en veldig dyp fin bass som du kjente i stua hans.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2009 17.15.37 #8 av 9
Postet av: roffe
"knuteinarbekkevold" skrev:Skal være enig med deg her at det virker billig, men det skulle vært moro å hørt en av subwooferne opp mot et kino anlegg.
Den subwooferen jeg mest sannsynlig kommer til å kjøpe meg er System One VAS-12B. En kompis har en slik og den ga en veldig dyp fin bass som du kjente i stua hans.

Ja, om du har hørt den selv, og synes den er verdt pengene, så er det jo bare å kjøpe. Jeg kjenner ikke subwooferen du nevner.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2010 17.32.46 #9 av 9
Postet av: toraabe
Leser du litt om hva som skrives om Billebro på svenske nettsteder så trur jeg du får halen mellom bena. Jeg har selv hørt elementer kjøpt derifra siden de var billige 18 tommere. Når x max er på 3-4mm så bunner de kjapt og de spiller knapt under 50 Hz
De låter dritt og som en bøtte. Funker på en bråkete rockeklubb uten krav til god lyd hvor det bare skal dunke.
Hold deg langt unna ... Dessuten er kassene så tynne og dårlige at det i seg selv er grunn tilå kjøpe noe annet
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar