Logo

Beste TV'en til 12k ?

Skriv et svar
10.07.2007 08.30.38 #16 av 18
Postet av: orso
Bare tull dette som han sier. Kan hende at LCD vil ta over i fremtiden, men det som gjelder er hvilke teknologi som er best i dag. LCD er bedre til PC bruk, men ellers plasma klart best. Plasma vil også fungere veldig bra til PC. Plasma har klart bedre fargegjengivelse, kontrast, sortnivå og har ingen problemer med etterslep. Disse faktorene er langt viktigere enn oppløsning, det vet alle som har peiling på TV. Når det gjelder naturlig bilde, så er en generell oppfatning at plasma har det mens LCD har noe kunstig bilde. Så her er han ute og kjører.

Du kan se denne testen av LCDer hvor det blir nevnt flere ganger at Panasonicen er bedre på ulike områder.
http://forbruker.no/digital/tester/tv/a ... 848534.ece
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.07.2007 09.12.32 #17 av 18
Postet av: AndreWerdenskrieg
"bomholt" skrev:...Kan hende at LCD vil ta over i fremtiden...

Det tror jeg faktisk ikke kan skje, ikke når plasma er så overlegen på bl.a sortnivå og kontrast. Og når teknologien tilsier at LCD ikke har mulighet til å kunne matche plasma på disse punktene, tror jeg heller at en ny teknologi vil ta over.

Og nå når Pioneer har redusert refleksjonene såpass som de har, er det sikkert ikke lenge för Panasonic og de andre plasma-produsentene fölger etter. Da er det virkelig ikke mye LCD har å stille opp med, ihvertfall ikke i mine öyne.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.07.2007 04.42.16 #18 av 18
Postet av: casiraghi
Jeg har vært innom Elprice,Elkjøp og Expert uten å treffe på plasma'en til Panasonic.
Ringte idag til Lefdal å de mente det ville ta en god stund før de hadde den på lager :(

Men skal ta turen til en av de andre bydelene her i Bergen å se om ikke de har denne tv'en utstilt. Om alt går etter planen så er en ny TV på plass til helgen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar