Logo

Beste TV til 7000,-

Skriv et svar
06.01.2009 18.17.38 #1 av 12
Postet av: noruga
Hei!
Budsjettet mitt er på 7000 (kan kanskje strekke det litt), og eg er på utkikk etter flatskjerm mellom 37'' og 40''. Er det bra tips der ute...? På forhånd takk. :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2009 18.27.17 #2 av 12
Hei og velkommen til forumet!

Jeg ville absolutt gått for Panasonic PX80 i denne prisklassen. Apperatet har ett godt sortnivå og har en god fargegjengivelse med naturlige farger. Den har også ett matt display slik at den ikke reflekterer like mye som sin forgjenger PX70 da man fikk ett speilbilde av seg selv i lysere omgivelser. Den er riktignok ikke like lyssterk som andre LCD TVèr, men dette er helt klart en forbedring. Eneste minuset er at det er litt hakking ved bevegelser, men det er det jo på de aller fleste TVène. Skulle jeg hatt en 37/42" hadde valget mitt vært enkelt i denne prisklassen.

En test av produktet finner du her

Men som alltid, gå på jakt å se selv! Bare vær obs på butikkfellene. Flere tips og råd finner du i min signatur.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2009 19.30.09 #3 av 12
Postet av: Anonymous
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Hei og velkommen til forumet!

Jeg ville absolutt gått for Panasonic PX80 i denne prisklassen. Apperatet har ett godt sortnivå og har en god fargegjengivelse med naturlige farger. Den har også ett matt display slik at den ikke reflekterer like mye som sin forgjenger PX70 da man fikk ett speilbilde av seg selv i lysere omgivelser. Den er riktignok ikke like lyssterk som andre LCD TVèr, men dette er helt klart en forbedring. Eneste minuset er at det er litt hakking ved bevegelser, men det er det jo på de aller fleste TVène. Skulle jeg hatt en 37/42" hadde valget mitt vært enkelt i denne prisklassen.

En test av produktet finner du her

Men som alltid, gå på jakt å se selv! Bare vær obs på butikkfellene. Flere tips og råd finner du i min signatur.


Ser at mange her inne snakker godt om PX80, og spesielt om sortnivå etc.
Har tittet litt på denne tv'n i noen butikker, og når den står inntil andre tv'er, så virker det svarte mye mere blast og gråere enn det svarte på de andre skjermene.
Dette stemmer jo ikke helt med hva som blir skrevet på opptil flere fora på nettet.
Hva er det jeg ikke ser, eller ser feil ??

Terje
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2009 19.36.05 #4 av 12
Postet av: Tenor
Ikke tenk på hva du har sett i butikken,de har ikke justert tven. Det er ikke vanskelig, jeg har hatt px 70 siden den kom og er utrolig godt fornøyd med den.
Jeg har faktisk analog tv kabel på tven :oops: men syntes bilde er kjempe bra mtp signalet, på bluray, hddvd :oops: og dvd er
bildet meget godt, du ska være rimlig kresen for og bli missfornøyd med dette.. Jeg betalte 12.000 for min tv og klager ikke, når du får den for under 7000 kroner så er det rett og slett ett kupp.
Skal vi ikke ha det gøy da ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2009 19.38.22 #5 av 12
Har tittet litt på denne tv'n i noen butikker, og når den står inntil andre tv'er, så virker det svarte mye mere blast og gråere enn det svarte på de andre skjermene.
Dette stemmer jo ikke helt med hva som blir skrevet på opptil flere fora på nettet.
Hva er det jeg ikke ser, eller ser feil ??

Terje


Du ser nok ikke feil nei, men husk at plasma er ikke like lyssterke som LCD og ved flombelyste lokaler er det kanskje ikke rart at de fleste LCD TVèr kommer bedre frem. Mye kommer også ann på kilde og hva slags kabler man bruker. Det er helt andre forutsetninger når forholdene etc er gode og TVèn er kalibrert. Anbefaler deg å lese denne tråden for mer info.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2009 19.43.11 #6 av 12
Postet av: noruga
Hei og takk for svar! Skal definitivt sjekke det ut!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2009 21.51.53 #7 av 12
Postet av: leifeinar
Soleklart en px 80 :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2009 20.51.06 #8 av 12
Postet av: Anonymous
Man får jo nå LCD også til rundt 7000,-, blant annet fra Sony.
Er det så å forstå at i denne prisklassen så er plasma å foretrekke ?

Terje
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2009 21.33.48 #9 av 12
"TeVa" skrev:Man får jo nå LCD også til rundt 7000,-, blant annet fra Sony.
Er det så å forstå at i denne prisklassen så er plasma å foretrekke ?


Nei, dette har nesten ikke lenger noe som helst å si da kvalitetsforskjellene mellom de to skjermtypene er blitt såpass liten med tiden. Så og si at plasma er best i den prisklassen og LCD er best i en annen blir helt feil, det kommer helt ann på TVèns egenskaper alene.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2009 09.57.01 #10 av 12
Postet av: Zleepyme
Har også mye med størrelsen på tven å gjøre. i 37-40" klassen, så er det vel så og si kun Panasonic som har plasmaskjermer(ihvertfall av kjente merker) Stort sett har de fleste leverandørene lCD skjermer i disse størrelsene(til og med Pioneer) Med det enorme prispresset som er på flatskjermer får du nok en meget bra tv til ditt budsjett. Sony har vunnet en del tester og er definitvt et godt valg. Panasonicen er også det, og definitvt den skjermen jeg ville valgt for vanlig tv/film bruk.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2009 07.39.03 #11 av 12
Postet av: noruga
Men er den bra nok for Blu-Ray i og med at det ikkje er full HD?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.01.2009 07.59.27 #12 av 12
Les denne guiden for mer informasjon angående hva du bør se etter ved kjøp av ny TV og for å se svaret på ditt spørsmål.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar