Logo

Beste budget dvd-spiller

Skriv et svar
08.10.2007 12.58.45 #1 av 18
Postet av: Sinni
Er det Oppo DV-981 som er det beste alternativet i prisklassen 2-3000? Trenger en ny spiller med hdmi og bra billedkvalitet.

Gidder ikke å bruke så store summer på ny spiller siden jeg regner med å gå over til bluray når markedet har fått satt seg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.10.2007 13.08.06 #2 av 18
Se også:
Denon 1930:
http://www.hjemmekino.no/database/playe ... spx?id=131

Pioneer DV-600AV-K DVD
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341298

Eller du kan kjøpe en hd-dvd spiller (HD-E1) eller PS3 (nye) da begge gir meget bra bilder på vanlig dvd

Hvis du ikke har lyst til å bruke så mye, er det en modell som har overasket stort. Den er fra Lidl og heter Silver crest, har fått svært posetive tilbakemeldinger siden man får svært mye for pengene.

Lykke til
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.10.2007 14.05.48 #3 av 18
Postet av: Sinni
Takker for tipset! Hva med DVD-1740? Fra mitt ståsted som amatør+ så ser dette vel ut som et røverkjøp? http://www.hifiklubben.no/produkter/hje ... r_sort.htm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.10.2007 14.17.26 #4 av 18
Finnes mange gode spillere på markedet, denne ser slettes ikke væst ut. Meget gode specs, kjøper du den der, kan du også teste den litt før du kjøper.
Så hvorfor ikke? :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2007 11.32.19 #5 av 18
Postet av: yeach
Om jeg skulle velge mellom;
Denon DVD1730
Denon DVD1740
Harman/Kardon DVD23
Oppo DV-981

...hvilken bør jeg velge?

Har for tiden en B&O Beovision LX5500, men har planer om å kjøpe ny skjerm i løpet av -08.
B&O skjermen jeg har nå er avhengig av sterkt signal for å ikke få flimmer og dårlige farger! Hadde tidligere en Pioneer DVDspiller som fungerte - da den sluttet å fungere kjøpte jeg en billig Silvercrest-spilleren fra Lidl. Sleit med dårlig signal og flimmer osv - fikk heldigvis pengene tilbake.

Ønsker sonefri spiller... Har søkt på google og funnet "unlock"-metoder for denon-spillerne og oppo'n.. Usikker på H/K, men det finnes sikkert noe der og bare man leter nok!

Hva er hovedforskjellene mellom DVD1730 og 1740 - kun at 1740 oppskalerer til 1080p? Ser prisen er den samme...

Jeg har et tak på 2000,- (helst nærmest mulig 1500,-)

Takk for tips/info som kan hjelpe meg med valget..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2007 14.31.10 #6 av 18
Postet av: orso
Har eid både Oppo 981 og Denon 1730. Denon 1730 var dårlig på fargebalansen (testet med kalibrerings DVD) og jeg vil ikke anbefale disse rimelige Denon spillerne på bakgrunn av det. Oppo 981 kjøpte jeg direkte fra USA når den ble sluppet på markedet. Den hadde veldig god bildekvalitet, men opplevde et lite grønnskjær jeg ikke ble kvitt. Dersom det er løst nå, så er Oppo 981 et godt valg.
Pioneer synes jeg alltid er et trygt valg. Selv tror jeg at hadde valgte en rimelig Toshiba HD DVD siden du da får HD DVD med på kjøpet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2007 20.16.38 #7 av 18
Postet av: yeach
blir det vanskelig med Toshiba HD DVD-spiller vel bomholt!? Ser den rimeligste ligger på ca2500(ifølge produktsøk/prisliste her på hjemmekino.no)..

Tror jeg ender opp med Oppo'n...
Hvordan kan jeg evt sjekke om det grønnskjæret du snakker om er fikset? Er det snakk om firmwire(eller noe slikt man kan se det på...)?

EDIT:
bomholt: ser på ditt hjemmekino-oppsett at du har Pioneer DV-696AV-S... Hvordan er denne i forhold til de jeg har nevnt? Ser prisen er ca1500 for denne Pioneer-spilleren! :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2007 22.12.28 #8 av 18
Postet av: orso
500 kr ekstra (eventuelt spare) er jo ingenting når du får HD DVD i tillegg. Det må vel være mye bedre enn å bruke 2000 kr på en utdart teknologi som du alikevel må bytte ut om noen år?

Jeg sammenlignet Pioneer 696 mot Oppo 981 og det var da jeg fikk bekreftet at Oppoen hadde et grønnskjær. Ellers var det lite forskjell på de bildemessig. Merket i grunn ingen forskjell på min 42" plasma, men testet ikke så fryktelig mye heller. På en prosjektor kan det hende du vil se forskjell, men har du 42" eller mindre vil du sansynligvis ikke merke noe særlig.
Hvis du ikke vil bruke mer enn 2000 kr, så vil anbefale den nye Pioneeren framfor Oppoen. Tror det er et sikrere kjøp og du sparer 500 kr.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2007 22.43.31 #9 av 18
Postet av: yeach
Takk for råd - skal se hva jeg bestemmer meg for.. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2007 22.51.43 #10 av 18
Postet av: Rune
Ifølge Release.no vil Elkjøp selge Toshiba HD-E1 til under 2000 før jul.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2007 22.49.17 #11 av 18
Postet av: yeach
Lest litt mere på hjemmesiden til Oppo...
Angående DV981HD:
Most macroblocking errors can be removed from the display through a proper video calibration using AVIA, DVE, or the THX Optimizer.

- blir det nødvendig å gjøre dette eller er de som regel bra kalibrert ved mottak av vare?

Angående DV-980H:
"You will lose some de-interlacing capabilities, especially in terms of PAL 2:2 Cadence support, but it will be free of macroblocking errors."

- Er denne de-interlacing muligheten (som DV-981HD tilbyr) verdt 500kr ekstra for en vanlig dødelig uten et trent film/tv-øye?

______

Siste spørsmålet; om jeg nå velger å kjøpe via Oppo sine hjemmesider - den prisen som jeg får oppgitt i deres "regnestykke" - f.eks DV-980H koster da 99$ + 65$ i frakt ... er dette den totale prisen eller kommer det mva og toll osv i tillegg? :P

Viss ikke er vel tusenlappen en billig penge for den spilleren.. :roll:

PS: Rune; ang Toshiba'n - høres bra ut, men om DV-980H fåes til 1000-lappen er det en mer passende pris - får heller vente i 5 år til før jeg evt slår til med en HD DVD-spiller! :?
(Hørte jeg 1000,- for en budsjett HD spiller om 5år??) :oops:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2007 00.21.16 #12 av 18
Postet av: orso
Du må beregne norsk moms (25%) på toppen av prisen for spilleren og frakten. Det gjelder for alle varer over 200 kr som du bestiller fra utlandet. Da jeg bestilte fra Oppo, så skrev Oppo en lavere verdi på deklarasjonspapirene enn hva spilleren egentlig kostet. Så da ble totalen noe mindre.

Makroblokking er noe du ser mer på enkelte skjermer enn andre. Tror plasma er mer utsatt, men det varierer også fra merke til merke. Jeg klarte ikke å kalibrere det vekk på min plasma. Oppo 980 mangler 2:2 pulldown for PAL, men jeg aner ikke hvor viktig det er i praksis.
Synes det har vært for mye tull med Oppo at jeg kan anbefale det merket.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2007 20.39.17 #13 av 18
Postet av: Sinni
Trenger en ikke altfor dyr dvd-spiller som høyner kvaliteten på dvd-/cd-samlingen, og det er foreløpig uaktuellt for min del å betale 250+/- for en film ved evt overgang til HD/BR.

Da står det mellom 3 valg for min del ser det ut til:

1. NME HD VMD Bundle Box: http://maxdome.aggregator.no/default.as ... reId=95034

Noen som har testet dette nye HD-formatet? Har hørt at disse spillerene skal være veldig bra på vanlig dvd'er.

2. Toshiba HD-EP10: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341390

Er dette rett og slett for billig til å være en bra spiller? Får i tillegg med 5 HD-DVD'er.

3. DENON DVD-1740: http://www.hifiklubben.no/produkter/hje ... r_sort.htm


Håper noen kan komme med noen anbefalinger her!:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2007 20.52.48 #14 av 18
Toshiba EP-10 skal være en meget god spiller. Med støtte for 1080P/24 og har nettverksutgang til eventuelle fremtidige oppdateringer.

Se test her:
http://www.dingz.no/php/art.php?id=497353

Har ikke testet det nye formatet, det er visst bare Frankrike som satser stort der, men skal være i Sverige og USA også. Men tror ikke det er formatet å satse på. God støtte fra filmselskapene har dem ikke.

Du vil ikke angre overgangen fra DVD til en av de nye høyoppløste formatene, garantert!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2007 20.56.27 #15 av 18
Postet av: staffel
Litt kjedelig med spillere over 2000kr er ofte at de ikke tar brentcder. Hadde en dvd spiller fra HK som jeg betalte rundt 4000 for og utrolig skuffet men suveren lydkvalitet. Så da kjøpte man en LG spiller til 1000 lappen som tar absolutt alt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar