Logo

Berits & Runes hjemmekino.

Skriv et svar
07.12.2006 19.45.12 #46 av 76
Postet av: Typhoon7
Hvordan går det med planene om ny TV?

Det blir kanskje ikke før dere har flyttet inn i ny kåk?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2006 20.09.15 #47 av 76
Postet av: Rune
Planene om ny TV blir nok litt utsatt da det blir mye kostnader ved å flytte.

Men jeg har bestilt meg Yamaha RXV-2700 i går i tilegg blir jeg å bestille meg ny opptaker med HDMI for å forberede muligheten for flatskjerm. Siden det blir et seperat hjemmekinorom og ei stue med flatskjerm har jeg også begynt å titte på hvilke høyttalere jeg skal bruke i stuen.

Siden stuen er relativt liten satser jeg på flate høyttallere for å beholde mest mulig av plassen. Tenker også å ha all eletronikk i "hjemmekinorommet" og bare trekke kablene gjennom veggen.

I tilegg må jeg plutselig investere i en egen server for hjemmekino.no. Besøket har blitt så stort nå at serveren til webdeal ikke klarer å takle dette. (derfor feilmeldingene man får på hovedsiden om service unavailable)

Derfor tror jeg fort det blir sommer før det blir flatskjerm.

Her er layout av leiligheten. (flytter inn i slutten av januar)
http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id ... &picid=638
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2006 20.26.55 #48 av 76
Postet av: Typhoon7
Ser jo bra ut dette her. Hadde ikke sagt nei takk til eget hjemmekinorom selv, men det får bli ved en senere anledning.

Ny forsterker også ja. Grattis :-)

Regner med det blir en ny opptaker fra Pioneer?

Merker selv at jeg har lyst til å oppgradere litt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2006 20.31.03 #49 av 76
Postet av: Rune
Ja, det blir nok 545 eller 645 fra Pioneer. De er såvidt jeg vet det eneste merket som tillater at man har flere opptakere. (man kan velge mellom 3 sett med fjernkontrollkoder slik at man kan ha 3 stk uten at de forstyrrer hverandre)

Om jeg fortsatt vil ha den gamleste (5100) etter jeg kjøper en til er jeg litt usikker på. (det er da grenser hvor mye man tar opp selv om Berit er litt uenig i det :-))

Oppgradering er gøy, og det er lenge siden sist for min del. Det blir nok også rammelerret i det nye rommet så det blir nok et tab tension for salg etterhvert. (håper å kunne gå opp til 91")
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2006 21.10.24 #50 av 76
Postet av: Rune
Da har RXV-2700 på plass i stua.

Er veldig fornøyd til nå.

Har også lånt meg Samsung sin Blu-Ray spiller for julen, men jeg må innrømme jeg er litt skuffet. For det er ikke den wow opplevelsen til nå.

Sammenlignet med HD klipp lastet ned (som f.eks Bikini Destination) så er jeg ikke imponert. Men nå har jeg bare sett to filmer foreløpig.

Berit hadde problemer med å skille Blu-Ray fra DVD når jeg svitsjet mellom DVD/Blu Ray med samme film. (og da når jeg ser DVD fra en opptaker uten HDMI) Filmene jeg har sett er Hitch og In To The Blue.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2006 21.20.36 #51 av 76
Postet av: Typhoon7
Grattis igjen. :-)

Er det noe du har å utsette på Yamahaen hittil?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2006 21.37.18 #52 av 76
Postet av: Rune
Det måtte være at den har litt problemer med å få synk på lyden på HDMI når man bytter inngang.

I tilegg syns jeg den roter litt med størrelsen på bakhøyttalerne. Den påstår at de bakre surroundhøyttalerne er store mens bakhøyttalerne er små. Det er vitterlig omvent :-) Jeg tror det skyldes at bakhøyttalerne blir skjult av sofaen.

Menyen er bare lekre og konfigurasjonen av innganger er "perfekt". (man kan assigne alt til hverandre)

I tilegg var det positivt at fjernkontrollen hadde fått lys i forhold til RXV1500.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2007 18.25.20 #53 av 76
Postet av: Rune
Da har vi fått flyttet i helgen.

Utstyret er på plass i det nye rommet, men jeg rakk ikke ordne taket før jeg flyttet. Det får komme litt senere på våren.

Uansett et stort løft i bilde grunnet mye bedre sortnivå og lystkontroll.

10" ekstra gjorde også sitt.

La ut noen bilder her:

http://min.hjemmekino.no/rune
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2007 19.27.01 #54 av 76
Postet av: Torja
...
feil, du har jo ikke aktivert stemme, men jeg ville gitt høyt score, hva med deg tilbake??!
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2008 17.09.17 #55 av 76
Postet av: Rune
Da begynner endelig stuekinoen å ta form slik jeg vil. På fredagen dukket plutselig Pioneer VSX-LX70 slik at jeg endelig fikk surround lyd i stua. Flott receiver. Mangler en SR+ kabel slik at jeg ikke får full styring på den fra stuen, slik jeg har bare tatt en rask kalibrering, men det virker lovende. Iallfall bedre lyd enn de fleste "minianleggene" jeg har hørt før.

Alle høyttalerne er også på plass. Suben kom på plass i begynnelsen av desember.

Når jeg får de siste styringskablene på plass kan jeg endelig begynne å konsentrere meg om hjemmekinorommet. Det har jo vært litt oversett det siste året. Første oppgradering blir nok ny projektor. TW2000 virker meget lovende da prisen ble noe lavere enn forventet. Jeg antar at det ikke blir oppgradering av projektor før april/mai slik at jeg håper at prisen kommer under den psykologiske 20.000 grensen til da. Håper også å få fikset taket på hjemmekinorommet. Må få det sort i tilegg til at det vil hjelpe akustikken å å takplater på plass. Så jeg får satse på å gjøre det i ferien hvis det blir ferie i år :-)

Ellers tenker jeg på ny HD DVD spiller, en profil 2.0 Blu-Ray spiller med alle lydformatene bitstream, ny sonefri DVD spiller som også er god nok som CD spiller og muligens en 7 kanals effektforsterker til hjemmekinorommet for å slippe å ta 2 effektforsterkere som jeg har nå. Men de siste punktene er lavt prioritert.

Har oppdatert presentasjonen med en del nye bilder:
http://min.hjemmekino.no/Rune
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2008 17.25.59 #56 av 76
Postet av: Typhoon7
Meget bra!! Gratulerer :-)

Håper min forsterker dukker opp snart også.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2008 18.08.42 #57 av 76
Ser meget bra ut dette, stueanlegget så også meget lekkert ut. Hvordan vil du si Pioneer sin lydignatur er?
Men hvorfor er du så opptatt av at spilleren skal ha BD-Profile 2.0? Er det fordi du vil ha ekstramateriale fra nett, eller er det for å ha "alt"?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2008 18.21.36 #58 av 76
Postet av: Rune
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Ser meget bra ut dette, stueanlegget så også meget lekkert ut. Hvordan vil du si Pioneer sin lydignatur er?
Men hvorfor er du så opptatt av at spilleren skal ha BD-Profile 2.0? Er det fordi du vil ha ekstramateriale fra nett, eller er det for å ha "alt"?


Når det gjelder lydsignatur så vil jeg egentlig ikke si noe. Jeg har for lite erfaring med høyttalerne jeg har i stua til å vite hva som påvirker hva. Kommer sikkert til å sammenligne Receiverne etterhvert.

Grunne til BD 2.0 er at jeg vil ha alt :-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2008 23.57.03 #59 av 76
Postet av: Torja
De høytalerne så spesielle ut. Du får gi en tilbakemelding på lytteinntrykk når du har fått kjørt dem litt. Ellers flott kino og ikke minst stilig stue/kino. Det racket så rimelig fult ut :wink:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2008 09.26.51 #60 av 76
Postet av: Rune
Etter et år med finanskrise uten å kjøpt en eneste ting (skandale) har hjemmekinoen endelig fått seg et kraftig løft.
Jeg har jo snakket om at jeg skulle legge taklplater for å få bedre akustikk og kontrast. Etter 2 år uten at jeg hadde fått tid til å gjøre det + at jeg innså at jeg ikke hadde fingerferdigheten til å få det så bra som jeg ønsket jukset jeg og kontaktet Bjørn Erik fra Norcin om råd for hva som kunne gjøres. Bjørn Erik (BEF) foreslo å senke taket, legge demping på strategiske plasser, bygge ny endevegg med lyddemping og legge molton. BEF vet absolutt hva han prater om så det var bare å sette i gang. Etter 3 dager med jobbing fra BEF har jeg fått et svært mye bedre rom. Bildemessig virket det som jeg har byttet til en 3 x så dyr projektor da det ble svært mye bedre smell i fargene. Akustikkmessig er det blitt en helt annen verden også. (før hørtes det ut som en bunkers)

Jeg er superfornøyd. Her er et bilde.


Se stort bilde her:
http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id ... picid=1796

Lysmessig er det montert 14 spotter over 2 soner som jeg kan styre med fjernkontroll. Det er brukt XComfort. Kjempefornøyd med det også.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar