Logo

Benq 8720 prosjektor og skjermkort

Skriv et svar
21.09.2007 18.40.09 #1 av 9
Postet av: Pedrito
Hei

Nå har jeg i lengre tid prøvd å få et Ati Powercolor X1600 Pro HDMI skjermkort til å fungere mot prosjektoren Benq 8720 via HDMI kabel. Men jeg får antagelig ikke disse til å gjenkjenne hverandre. På PC sida finner ikke "skjerm 2", prosjektor, når jeg søker etter enhet. Og prosjektoren viser HDMI searching.

Er det noen som har noen tips for å få dette til?

Eller kanskje bedre, noen som kan anbefale et skjermkort hvor Benq 8720 gjenkjenner dette via HDMI kabel?

mvh
Peder Olav
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2008 09.10.16 #2 av 9
Postet av: Sceolan
Kanskje litt sent svar, men hvilken oppløsning prøver du å kjøre?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2008 09.37.50 #3 av 9
Postet av: rmartin
Har samme problem med en benq w9000.
har vista og et 8800 ultra skjerm kort.
har forsøkt flere oppløsninger. men kun hdmi search kommer opp.
har en dvi til hdmi kabel. går ut fra det er et kabel problem.
. . Pioneer 508xd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2008 11.09.58 #4 av 9
Postet av: petre2006
Etter å ha svettet meg ihjel i helgen med bygging av HTPC og det som medfølger har jeg noen råtips:

1. Koples dette gjennom en reciever? Eller direkte i PJ? Tenker da på HDCP. Alle leddene må være HDCP compliants som ett minimum. Det har jeg på samtlige av mine komponenter, men får det fremdeles ikke til å virke via reciver. Setter jeg signalet rett i PJ derimot er det stas. Skal undersøke litt nærmere iløpet av uken, kan være noe med kablene, men dette er håreisende idioti fra bransjen.

2. Hvilken produsent og nøyaktig modell nummer har du/dere på skjermkortene? Hvis dere vil ta jobben selv, søk modellen opp og se etter om den er HDCP compliant. Hvis ikke, post det her så finner jeg dette ut fort (sitter på en vannvittig liste som forhandler)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2008 12.49.53 #5 av 9
Postet av: rmartin
Jeg kjører det gjennom en denon avr 4308. skjermkortet er evga 8800 ultra.
som skal være hdcp klar. men skulle jo uansett fått bilde på windows siden.
har og testet direkte på prosjektor.
skal få meg et par kabler til og teste med. mulig det løser seg med en hdmi kabel og bruke
dvi adapteret som følgte med skjermkortet.
. . Pioneer 508xd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2008 13.08.25 #6 av 9
Postet av: petre2006
Mja.. EVGA kortet ditt er HDCP compliant, sjekket det opp og den er grei. Litt mer i stuss på recieveren din, finner ikke noe som peker eksakt på at den er det, men det kan være jeg tar feil der. Likevel, du har satt den rett i PJ, uten none bilde. Ok, husk at XP/Vista vil bruke opptil 5-10sekunder før den sier 'Aha!, jeg har fått meg en ny skjerm!' Av og til, skjer det faktisk ingenting selv hvor lenge du venter.. (har jeg opplevd vertfall). Det du da gjør, er å skru av PC. Kople til kabelen (prøv først via reciever, deretter direkte) SÅ skru du på PC'en. Du skal og bør da få et bilde innen 10 sekunder, faktisk så langt fremme som ved BIOS vinduet/første load fra XP/Vista.

Deretter går du inn og gjør innstillingene dine. PC vil da huske dette til neste gang og du kan bytte kabler om en annen (kan det virke som)

Men, hvis dette ikke virker, skift kabler *nikker enig :-)*

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2008 04.14.24 #7 av 9
Postet av: Rikky
"petre2006" skrev:Alle leddene må være HDCP compliants som ett minimum.

Det er ikke riktig. Det går fint å koble et skjermkort uten HDCP til en projektor med HDMI, det eneste du ikke vil kunne spille av er HDCP-materiale (Blu-ray/HD DVD). Dette kan likevel spilles av ved hjelp av annen software.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2008 08.37.46 #8 av 9
Postet av: Sceolan
Selv kjører jeg bildet igjenom reciver, men det skal jo ikke være nødvendig akkurat. Hvilken Hz kjører dere på da? Den setter seg vel vanligvis på 60Hz selv, men om den stiller seg høyere av en eller annen grunn, så senk prøv å senk den...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2008 10.27.06 #9 av 9
Postet av: petre2006
"Rikky" skrev:
"petre2006" skrev:Alle leddene må være HDCP compliants som ett minimum.

Det er ikke riktig. Det går fint å koble et skjermkort uten HDCP til en projektor med HDMI, det eneste du ikke vil kunne spille av er HDCP-materiale (Blu-ray/HD DVD). Dette kan likevel spilles av ved hjelp av annen software.


Du har helt rett. Hadde bare en opplevelse de to siste dagene på HTPC bygging der jeg fikk beskjed om at HDCP ikke var godkjent, både på vanlig materiale (DVD og andre medier) og HD materiale. Problemet er for såvidt løst for min del ang. HDCP, men jeg 'glemte' å endre min påstand i denne tråden.

Likevel, for å ikke spore ut denne tråden så vil jeg avslutte med at prøv det jeg skrev med å ha på PJ, deretter skru på PC. Dette har fungert for meg.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar