Logo

Bedre bilde via canal digital hd tuner?

Skriv et svar
03.09.2007 07.54.29 #1 av 9
Postet av: dezibel
Hei!

Jeg lurer på om jeg vil få bedre bilde på de kanalene som ikke er sendt i hd med canal digitals hd tuner? Denne har jo hdmi utgang, noe som vil gi bedre signal enn scart??? noen som har noen teorier om dette? Jeg har en dvd spiller med både hdmi og scart utgang, ser stor forskjell på signalet når jeg tester de. Har forøvrig en samsung m87 46". Sliter med å få bra bilde på paraboltuneren. vet jo at det aldri vil bli veeeeldig bra siden det er ett standard definition signal, men vil det bli bedre med hdmi vs scart? Noen som vet om tuneren skalerer opp bildet på de vanlige kanalene? Veldig glad for svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.09.2007 10.05.32 #2 av 9
men har sett på det i butikker, ja bildet blir bedre, spesielt skarpheten.
Den skalerer ikke opp bildet til HD, nei.

HDMI, blir en del bedre en scart, og man er ikke så avhengig av en dyr kabel for å få bra bilde.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.09.2007 10.34.19 #3 av 9
Postet av: ingobingo
Bilde Blir nok litt bedre med hdmi tuneren, ja.
Men det dan gjøre er å skaffe deg en slik også.
http://www.avshop.no/catalog/product_in ... ts_id=1434

Da blir alt i hd signal.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2007 12.14.08 #4 av 9
Postet av: dezibel
den linken funker ikke...

takk for svar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2007 16.24.05 #5 av 9
Postet av: ingobingo
"dezibel" skrev:den linken funker ikke...

takk for svar


de har oppdatet sidene sine i dag, er er den nye linken:
http://www.avshop.no/PartDetail.aspx?q= ... 4;c:100252
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2007 19.34.32 #6 av 9
Postet av: Bobben
"Tommy(Actionchicken)" skrev:men har sett på det i butikker, ja bildet blir bedre, spesielt skarpheten.
Den skalerer ikke opp bildet til HD, nei.

HDMI, blir en del bedre en scart, og man er ikke så avhengig av en dyr kabel for å få bra bilde.


Vet ikke helt hva du mente men Canal Digital HDTV mottageren skalerer opp bildene til 576p eller 720p eller 1080i via HDMI og komponent. Alternativt kan mottageren gi ut 576i over RGB men da fungerer ikke HDMI utgangen. Det er S-video på VCR scart når HDMI er enablet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2007 19.55.03 #7 av 9
Beklager hvis dette var feil. Jeg trodde det var slik at de vanlige kanalene ble bedre grunnet at det er digital overføring (HDMI). Visste ikke at de vanlige kanalene ble oppskalert til HD.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2007 21.04.23 #8 av 9
Postet av: Bobben
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Beklager hvis dette var feil. Jeg trodde det var slik at de vanlige kanalene ble bedre grunnet at det er digital overføring (HDMI). Visste ikke at de vanlige kanalene ble oppskalert til HD.


Joda den gjør det. Canal Digital mottageren kan faktisk ikke sende SD på HDMI og komponent.

MEN.. det er ikke det samme som HDTV. Det er fortsatt
standard definisjon som er utgangspunktet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.09.2007 12.27.52 #9 av 9
Postet av: Jan frode
Hei

Jeg er eier av et panasonic pv600 og er kjempefornøyd så langt.
Har brukt ca 200 timer på å "kjøre" det inn med annbefalte innstillinger.
Bilde ble merkbart bedre etter hvert. MEN så lastet jeg ned en software oppdatering til Canal Digital tuneren (Grundig DSR 6450, ikke HD tuner ) og etter dette sliter jeg med å få tilbake samme fine bildet jeg hadde. Jeg har prøvd alt som lar seg justere men det er og blir merkbart dårligere bilde. Tuneren er koblet til tv,n med scart. Kan dette ha med tuneren å gjøre eller er det jeg som er helt på " bærtur".
Vurderer nå å bestille en ny tuner ( HD ) og bruke HDMI kabel istendenfor.

Takknemlig for alle svar og et glimrende forum.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar