Logo

Bassproblemer samsung HT-P1200R

Skriv et svar
18.09.2006 07.07.22 #1 av 4
Postet av: rmb
Jeg har nylig kjøpt et samsung HT-P1200R anlegg.
Lyden er helt ok, men jeg har litt problemer med bassen. Først trodde jeg at sub'en var defekt, fikk byttet den, men bassen er fortsatt like svak.
Den er faktisk dårligere enn sub'en i et logitech anlegg jeg hadde til pc'en, så alt i alt irriterende dårlig :)

Det jeg lurer på er om noen har noen erfaringer med dette anlegget?
Jeg tror jeg har gått gjennom det som er av instillinger og fått satt alt av sub instillinger på maks, men vet jo aldri.
Jeg fant en skrubryter bak på sub'en, (crossover, går mellom 150kHz til 200 Khz), utover det var det bare den vanlige elektroniske innstillingen på testmenyen.

Eventuelt hvis den faktisk er så svak, om det er mulig å koble på en sub til eller bytte ut den som fulgte med.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.10.2006 14.59.59 #2 av 4
Postet av: Zenbonzakura
Jeg har nylig kjøpt akkurat det samme anlegget og jeg må si et jeg er helt enig med deg.
Bassen er rett og slett dårlig, bassen i en 5" pc-anlegg subwoofer her på jobb er bedre og da tuller jeg ikke.
Når jeg skrur på knotten bak subwooferen så går det an å regulere mellom 150Hz og 200Hz, men den vil jo ikke gå lavere enn 150Hz for en eller annen grunn, men det skal jo gå an.
"Bar'en" viser jo at det skal gå an å stille den mye lavere men den stopper bare på 150Hz for en eller annen grunn, altså meget liten bass, nermere susing.
Det sto i bruksanvisningen og at subwooferen skulle klare å gå så lavt som 20Hz men jeg har ikke hørt noe så lavt ennå.

Dette irriterte meg meget så jeg ringte Samsung support og fikk til svar det det skulle være sånn (???).
De sa at du kunne vri på knotten mellom 150Hz og 200Hz for å stille inn hvordan du ville ha bassen.
Ikke mye hjelp å få der altså.. Men hvis den faktisk er designet sånn at det skal bare gå an å regulere mellom 150 og 200Hz så er det det mest idiotiske design jeg noen gang hat sett på en subwoofer.

Dårlig gjort Samsung :(

Men ellers er anlegget helt topp, krystallklar lyd og nydelig design.
Hvis du liker god dyp bass så må du styre unna dette anlegget.

Men jeg gir ikke opp ennå, jeg skal prøve å undersøke litt mer på nettet å se om jeg får til noe, hvis jeg gjør det så skal jeg si ifra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2007 09.45.23 #3 av 4
Postet av: Emmer
Hvordan gikk dette ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2007 09.45.38 #4 av 4
Postet av: Emmer
Hvordan gikk dette ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar