bjørn
Aktiv
E-post
hei sann vurdrer og kjøpe bananplugger der ledningen festes inn bak på plugen. skulle gjerne hatt noen tips om hvor man får kjøpt gode bananplugger og om erfaringer
Dr.Pepper
Aktiv
E-post
"bjørn" skrev:hei sann vurdrer og kjøpe bananplugger der ledningen festes inn bak på plugen. skulle gjerne hatt noen tips om hvor man får kjøpt gode bananplugger og om erfaringer
Biltema har banan plugger til ca 25 kroner pr par, vet ikke hvor gode de er.
Joik har større kraft enn krutt!
niko
Aktiv
E-post
Jeg bruker bananplugger fra Hifi-klubben og er meget fornøyd med dem. Butikken har flere typer og velge mellom.
Typhoon7
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
afroman
Aktiv
E-post
Hvordan går det med lydkvaliteten? Blir denne noe dårligere med bananplugger? Støtter alt nytt utstyr bananplugger eller må jeg skjekke dette for hver del jeg evt. kjøper?
Afroman
Audiophile-Arve
HiFi-Guru
E-post
Nettside
"afroman" skrev:Hvordan går det med lydkvaliteten? Blir denne noe dårligere med bananplugger? Støtter alt nytt utstyr bananplugger eller må jeg skjekke dette for hver del jeg evt. kjøper?
Afroman
Sjølv brukte eg Monster sine superbananpluggar i mange år. Så måtte eg kappe kablane. Eg fekk faktisk betre lyd ved å bruke kortare kabel (gjekk frå 10 m til 1,5, så det skulle vel berre mangle..)
Skilnaden med og utan banankabel, er bagatellmessig, dersom dei er skikkeleg påmonterte, og har ordentleg kontaktflate. Heilt billege pluggar (har nokre eg kjøpte for minst 20 år sidan), vert litt slappe, kan falle ut, og vil ganske sikkert gje dårlegare kontakt over tid.
Eg brukar i dag bananpluggar fordi det går raskare å skifte apparat. Og eg satsar på litt kvalitet, men ikkje det heilt "fantastiske".
Helsing Arve
Tannoy
Hjemmekinosjef
E-post
Kjøpte mine på Hi-Fi Center Kjeden.
Merke Proson til 100 kr pr stk. De sitter bra og gir god kontaktflate.
Kan ikke si at jeg merker noe særlig i forhold til lyden, men det er praktisk dersom man skal flytte høytalere/kabler.
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/