Logo

Bananplugger

Skriv et svar
03.04.2008 16.28.28 #1 av 4
Postet av: staffel
Ser mange kabler i noen av bedre kvalitet leveres med ferdig påsatt bananplugger.
Når man kobler disse på evt en reciever og høytaler er det bare å plugge inn som når man kobler en phonokabel eller må den inn i terminalen og skrues?
Dali Concept 6, Dali concept CT,Dali Concept 1,UScarvor SW. Denon AVR-1604 Panasonic 42PV70.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2008 17.08.07 #2 av 4
Postet av: Blueflame
De er bare å plugge rett inn i høyttalere og receivere som støtter bananplugger. De fleste receivere støtter dette, men på de som støtter det må du fjerne de små sorte gummi/plast koppene som sitter inne i de lange skruterminalene. Ellers er det stort sett bare høyttalere av høyere kvalitet som støtter bananplugger. Plug and play :-)
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2008 18.46.44 #3 av 4
Postet av: staffel
Ahhh I see:) takk for fint svar. Tenker bare jeg kan få bedre koblinger siden det er litt trangt å putte kabelen inni skruterminalen. Går det an å kjøpe bananplugger å putte på ledninga?
Dali Concept 6, Dali concept CT,Dali Concept 1,UScarvor SW. Denon AVR-1604 Panasonic 42PV70.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.04.2008 10.36.04 #4 av 4
Postet av: MindWaste
Bananplugger gjør et lettere å koble kabel inn/ut av forsterker/høyttaler og gir en bedre beskyttelse mot flising av kabelenden.
Bananer kan du kjøpe løst og sette på kabel ja. Sjekk før du kjøper hvordan pluggen skal festes på kabel, noen skal loddes andre skal skrues fast.

Jeg har disse og synes de både er enkle å feste og ser i tillegg flott ut, men de er litt dyre:

http://www.xtreme-cable.com/plugger/ts_banana.php
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar