Logo

Avspille DVD+RW med Pioneer DV-464?

Skriv et svar
20.02.2005 22.07.37 #1 av 3
Postet av: billy
Har en Pioneer DV-464 dvd-spiller som jeg kjøpte for et par år siden. Kjøpte nylig en dvd-spiller/brenner Philips DVDR520H/02 som brenner DVD+RW.
For å teste ut tok jeg opp noen TV-programmer på Philips-brenneren (komprimerte 4x), og prøvde å spille dem av på Pioneer-spilleren. Fikk opp hovedmenyen (Top menu) fra opptakene, men spilleren nektet å spille dem av opptakene. Fikk ingen feilmeldinger. Det sto bare "Stop" i displayet etter et sekund eller to.

Nå trodde jeg at Pioneer-spillere ikke skulle ha noen problemer med å lese DVD+RW plater (ja, jeg vet brosjyren sier at man ikke garanterer at man kan lese andre formater enn de som er opplistet, og DVD+RW er ikke blant dem), og mener jeg har lest fra flere hold at det skulle gå bra.

Noen som har noen erfaringer? Eller fortelle meg hva jeg gjør feil?
billy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.02.2005 22.43.20 #2 av 3
Postet av: Rune
Min 656 sliter på enkelte DVD+R plater. Kan godt hende din vil fungere med et annet merke plater.

+RW er det minst kompatible formatet. (utenom DVD-RAM)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2005 00.47.59 #3 av 3
Postet av: Torja
Jeg har DVD 575A, og den spiller av DVD+R platene jeg har, og jeg har flere forskjellige plate merker. Men der er nok slik at +RW er den minst kompatible plate typen. Kan du ikke brenne +R plater? Ikke mulig å rediger i ettertid dog, men vært ett forsøk.

Ellers ville invistert i ny brenner som kan brenne i -R/-RW. :lol:

8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar