Logo

Audigy 2 ZS tilkobling til hjemmekino reciever

Skriv et svar
29.12.2004 14.10.34 #1 av 12
Postet av: C0bra
Har kjøpt meg ett Audigy 2 ZS lydkort til pc'en for å få litt bedre lyd når jeg ser film via den. Har en Marantz SR5200 hjemmekinoforsterker som jeg bruker til å drive anlegget. Nå har jeg en minijack til rca kabel fra clas ohlson som jeg bruker fra pc til forsterker, men den lager helt sinnsykt med støy på høyt volum!

Det jeg lurte på er, hva er den beste lydmessige metoden å koble disse sammen?

Er det bedre hvis jeg kjøper en slik kabel og bruker den i stede for den jeg har nå? Eller er det andre bedre måter å koble det sammen på?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2004 18.34.44 #2 av 12
Postet av: turbo1979
Et lite triks som kan fungere mot støyen er å ikke ha mer enn 60% volum på mastervolum på dataen.
Den beste måten å overføre lyden er Firewire, men dersverre er det uhyre få, og veldig dyre hjemmekinorecievere. Så det nest beste er Coax eller optisk\sp-dif fra lydkort til reciever.
Gi gjerne tilbakemelding til meg hvordan du løser "problemene," jeg skal nemlig bruke samme løsning veldig snart. :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2004 18.44.46 #3 av 12
Postet av: C0bra
Samme om jeg har skrudd ned volumet helt på dataen, kommer støyen med samme volum på forsterkeren.

Får se når jeg får lydkortet om det hjelper noe på støyen. Hvis ikke kjøper jeg ny ledning og ser da..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2004 18.52.42 #4 av 12
Postet av: turbo1979
Tror at en digital overføring vil fungere utrolig mye bedre enn analog.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2004 20.01.58 #5 av 12
Postet av: C0bra
Tror jeg også, men problemet mitt er at jeg trenger oppimot 10meter lang kabel :shock: og det finner jeg ikke av digitale kabler. Vet at så lang kabel ikke er bra for signalet og at jeg vil få mye mindre støy hvis jeg hadde mindre kabel, men slik er det bare :?

Men skal komme med tilbakemeldinger på om lydkortet funker bra..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2005 15.44.54 #6 av 12
Postet av: aLmAnZo
"C0bra" skrev:Tror jeg også, men problemet mitt er at jeg trenger oppimot 10meter lang kabel :shock: og det finner jeg ikke av digitale kabler. Vet at så lang kabel ikke er bra for signalet og at jeg vil få mye mindre støy hvis jeg hadde mindre kabel, men slik er det bare :?

Men skal komme med tilbakemeldinger på om lydkortet funker bra..


Hei hei, har også audigy 2, men jeg har ZS platinium pro versionen. Er det optisk utgang på ditt kort?

I tilfelle anbefaler jeg en slik kabel på det sterkeste, om du ikke finner en på 10 meter, bruk 2 og en sjøt. Optisk kabling er den signaloverføringen som kan gå lengst uten tap eller signalforsterkning.

Prøv class ohlson kabler først, for å sjekke om det blir bedre, før du eventuelt går til innkjøp av kvalitetskabler. Jeg har Tech link kabel, og med den fulgte det en slik optisk sjøt, som rett og slett er en tosidig optisk "inngang" med hull tvers igjennom. Fungerer helt ok.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2005 12.57.01 #7 av 12
Postet av: C0bra
Har fått lydkortet nå, for en SYK forskjell fra det innebygde AC97 greiene som jeg brukte! Bruker enda clasohlsonkabelen, men støyen kommer MYE senere når jeg skrur opp. I tillegg er lyden mye renere. Totalt sett DRØMME forandring!

Har optisk utgang og inngang på kortet. Skal på jakt etter ny kabel nå ja, se om jeg finner en optisk..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2005 14.31.42 #8 av 12
Postet av: nutts
Audigy 2 ZS har vel ikke noe optisk utgang eller inngang ?

Jeg har selv dette kortet, å mitt har iværtfall ingen optiske tillkoblinger.

Det har en digital tilkobling, med jack plugg.

Du må opp på Platinum utgaven med den externe enheten for å få optisk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2005 20.34.22 #9 av 12
Postet av: C0bra
Woops :oops: Blanda litt der :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2005 12.13.25 #10 av 12
Postet av: Vargen
Jeg får også denne støyen fra lydkort til receiver (minjack, s-video og phono)
Det rare er at det er helt støyfritt hvis ingen antenneledning er tilkoblet 'TV og receiver, og hvis jeg skal se tv blir jeg kvitt støyet ved å fjerne alle datakoblinger til receiceren. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette???
Hilsen Vargen!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.05.2005 13.13.59 #11 av 12
Postet av: Behram
Jeg skal ikke svare for sikkert nå, men det kan være forskjellig jordingspotensiale. (Eller noe sånt) Prøv å sette dem på forskjellige kurser.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.05.2005 09.15.58 #12 av 12
Postet av: aLmAnZo
"nutts" skrev:Audigy 2 ZS har vel ikke noe optisk utgang eller inngang ?

Jeg har selv dette kortet, å mitt har iværtfall ingen optiske tillkoblinger.

Det har en digital tilkobling, med jack plugg.

Du må opp på Platinum utgaven med den externe enheten for å få optisk.


Hm, det var det jeg hadde mistanke om, disse kortene koster da en del? I tilfelle er det vel litt dårlig utstyr i forhold til hva du betaler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar