Logo

Antenneproblemer

Skriv et svar
31.01.2008 14.51.56 #1 av 5
Postet av: brudah6
Hei. Dette er mitt problem:
Min mor digger å se på TV på kjøkkenet. Derfor kjøpte jeg og min far en ny flatskjerm som hun kunne ha på kjøkkenet. Det vi ikke hadde tenkt på var antenne. På stuen som, ligger to rom unna, har vi antenne som kommer fra taket med gode signaler. I mitt første forsøk på å få signaler til kjøkkenet kjøpte jeg en trådløs sender på Clas Ohlson. Dette funket ikke da signalene må gjennom en vegg som er 40 cm tykk og laget av murstein.

Hvilke andre muligheter har jeg? Vil nødig lage et hull i kjøkkenveggen og sette opp en ny uteantenne, da dette medfører en masse arbeid... Har også prøvd med inneantenne, men blir gromsete bilde (bor litt ute på landet, dvs har ikke veldig bra signaler :)).

Er det noen som har hatt samme problem og kommet ut av det? eller noen som rett og slett ser en utvei??

På forhånd takk!

Mvh

MSH
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2008 15.07.46 #2 av 5
Postet av: teebee
regner ikke med hun digger å se tv på kjøkkenet, men at hun digger å se tv, men må være på kjøkkenet.

løsning 1:
noen andre i husholdningen bytter plass med mor og lager middag/vasker opp. denne løsningen er sikkert urealistisk og burde kanskje ikke belyses.

løsning 2:
kjøpe en coax splitter og trekke kabel til kjøkkenet.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2008 15.17.57 #3 av 5
Postet av: brudah6
Tror hun koser seg med å tasse rundt og titte litt tv mens hun lager mat :)

Hmm, så jeg må i gang å trekke ledning ja... Finnes ikke noe superkraftige trådløse sendere eller noe?

Alternativ 1 er jo helt utenkelig :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2008 16.50.45 #4 av 5
Postet av: Rune
Trådløs sender er ikke noe alternativ for den sender ikke antennesignal. (hvis du da ikke tenker på en med innebygd tuner som skal stå i stua)

Trekk kabel :-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2008 21.32.14 #5 av 5
Postet av: brudah6
Den jeg har satt opp er med tuner. Får signaler, men de er meget svake....

Shit, virker som jeg må ut å trekke.. :(

Thz for hjelpen!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar