Logo

Anskaffelse av DVD-opptaker med HD, LCD-TV og VHS til DVD/HD

Skriv et svar
25.08.2005 13.07.47 #1 av 6
Postet av: TrineM
Hei

Er litt fersk når det gjelder dette temaet her, men har lest og studert ganske mye nå om hva jeg skal velge og hva jeg trenger.
Har en del film på VHS som jeg ønsker å få over på DVD, men vet ikke helt åssen jeg skal gjøre det når DVD-opptakeren ikke har VHS?
Hvordan skal ting kobles?
Har en Panasonic kombi DVD/VHS fra før...

Er det viktig at DVD-opptakeren har DVI-inngang når jeg skal kjøpe LCD-TV eller kan den kobles på annen måte?

Har valgt meg ut tre opptakere:(Hva er egentlig forskjellen på Pioneer-spillerne???, bortsett fra prisen :? )

1. Pioneer DVR-530H-S DVD-opptaker Sølv, 160GB Harddisk, Chase Play, DV inn

2. Pioneer DVR-630H-S DVD-opptaker Sølv, 250GB Harddisk, DV inn, Chase Play

3. Sony RDR-HX710 Sølv DVD-opptaker, 160GB HDD, DV-in


Blir veldig glad for all hjelp :o
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 13.45.58 #2 av 6
Postet av: Rune
Hei og velkommen til forumet.

Når det gjelder kopiering av VHS så er den enkleste koblingen å koble en scartkontakt fra den kombinerte DVD/VHS spilleren du har til scartinngang nr 2 på en DVD opptaker. Når man da velger opptak så velger man at kilden er scartinngangen. (isteden for program 1 for nrk osv)

Vær obs på å kopiere kjøpefilm ikke er mulig uten videre grunnet kopieringsbeskyttelse, men nå er nu uansett stort sett alt av film på DVD.


Når det gjelder disse 3 opptakerene så er dette 3 opptakere som gir veldig mye for pengene. Forskjellen mellom disse 2 pioneeren er kun harddiskstørrelse noe som gir lengre opptakstid og at DVR630 har blank sølvfront isteden for matt sølvfront på DVR530. Sonyen er veldig lik 530 og du vil nok bli fornøyd med den også. Jeg valgte selv DVR530 grunnet brukervennlighet.

Sammenligning av disse finner du her:
http://www.hjemmekino.no/database/compa ... S=54,58,52
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 17.32.07 #3 av 6
Postet av: TrineM
Sier tusen takk for all hjelp...
Hmmm..er fremdeles litt usikker. Har mest lyst til å gå for Pioneer 630, men den har ikke programmerbar fjernkontroll? Hva vil det si? At du ikke kan programmere opptak fra fjernkontrollen?
Dessuten støtter Sony'n flere formater, både opptak og avspilling, men så er igjen Pioneer mest brukervennlig ang. menyen har jeg hørt...

Vanskelig :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 17.34.33 #4 av 6
Postet av: Typhoon7
At fjernkontrollen ikke er programmerbar, vil si at du ikke kan programmere den til å styre andre komponenter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 17.49.19 #5 av 6
Postet av: Rune
Programerbar betyr i dette tilfellet at den kan styre TV apparatet. Den kan det, og infoen er rettet i databasen.

DVR-630 er ikke et dårlig valg. Når det gjelder mulighet til å ta opp på flere format så betyr ikke det annet enn det er lettere for deg i butikken når du skal kjøpe plater. Husker du at du skal ha DVD-R/RW så er problemet løst. DVD-R/RW er det mest kompatible formatet av platene.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 12.16.22 #6 av 6
Postet av: Eivind M
Jeg har Pioneer DVR 530H-S og er kjempe fornøyd.
Den er veldig brukervennlig, har kopiert store mengder gamle VHS opptak og video Hi8 opptak fra VHS-spiller og kamera via Scart. Redigert og kopiert til DVD plate. Funker veldig bra og enkelt.
Jeg tror du gjør et godt kjøp hvis du velger 530

Ang programerbar fjernkontroll. Jeg fikk ikke TV-delen på fjernkontrollen til å funke på min LCD-TV av merke Samsung LE32R41B. Prøvde begge tall kodene som sto i Pioneer-bruksanvisningen under Samsung, men det funket altså ikke.

Noen som har tips eller må jeg slå meg til ro med at det ikke er kompatibelt. Ikke verre enn at begge kontrollene MÅ være i nærheten.
Mvh
Eivind
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar