Logo

Anbefaling av nytt hjemmekino anlegg

Skriv et svar
10.03.2004 19.14.17 #1 av 5
Postet av: Jonny
Hei

Min første post her :)

Har tenkt å kjøpe et hjemmekinosystem, og har sett på disse på Elkjøp:

SONY RADIONETTE

SONY DAVSA30

PIONEER DCS313

Er det noen som har noen formening om hva jeg skal velge av disse. Er ikke så veldig inne på lyd og slikt, og synes det er vanskelig å velge. Kom gjerne med andre alternativer til ca. samme pris. Har ikke noe musikkanlegg for tiden, bare TV, så jeg tenker å bruke det til både film og musikk. Har ikke råd til noe særlig dyrere en dette.

Hilsen Jonny
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.03.2004 19.25.06 #2 av 5
Postet av: Rune
Sony Radionette anlegget har alt for dårlige høyttalere.

Av DAVSA30 og DCS313 så ville jeg valgt Pioneer. Har litt bedre lydgjenvielse på musikk og så syns jeg fjernkontrollen er bedre. Ulempen er noe toskete høyttalerterminaler på forsterkerboxen. (Du må skøyte kablene hvis de som følger med er for korte)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2004 16.15.01 #3 av 5
Postet av: Jonny
Takker for svar.

Var å hørte på PHILIPS LX700. Med mine mindre kritiske ører, hørtes det veldig bra ut med musikk. Er den eneste jeg har hørt på. Vil det Pioneer anlegget være mye bedre på lyd? Når man har lite med penger, er man redd for å ikke kjøpe det som gir mest for pengene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2004 03.51.10 #4 av 5
Postet av: Patrick Pedersen
den type pakkeløsninger er ubrukelige til musikk, og sånn bob bob bob ikkesant på film,
vi er alle anige om att lyd er og flytte på luft, derfor ville jeg kikka på gulsstående fronthøyttalere isteden for sånn derre pakkedrit
du kommer ett stykke med 5000 kr med yamaha og mission på elkjøp, men for all del PRUT på prisen di gir deg, ingen har mer fortjeneste på produktene sine enn A/V bransjen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2004 07.57.06 #5 av 5
Postet av: Bjarte
"Patrick Pedersen" skrev:ingen har mer fortjeneste på produktene sine enn A/V bransjen


Da kjenner du ikke til mye i bransjen. F.eks klesbransjen har mye mye større fortjeneste. Standard fortjeneste i brunevarebransjen ligger nok mellom 5% og 20% alt etter tilbud og produkt. Jo dyrerere produkter er jo lavere er nok fortjenesten.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar