Logo

Amerikansk videokamera -> DVD opptaker

Skriv et svar
26.08.2005 23.17.37 #1 av 5
Postet av: morts63
Mulig at dette innelegget grenser til å være 'off-topic', men jeg forsøker allikevel:

Vi har et eldre amerikansk videokamera (NTSC) i heimen. Dette gjør at vi kun kan se film innspilt med dette på TV ved avspilling rett fra kameraet. Noe som forsåvidt fungerer greit (tror TV-apparatet vårt skjønner både NTSC og PAL), men er for tungvint . Siden vi ikke har VHS-spiller lenger må vi finne en måte å se filmene på, da kameraet forsåvidt holder til vårt bruk.

Tanken er å koble dette til en DVD opptaker (vurderer en Pioneer DVR-530H-S) - overføre film til opptakeren, og så brenne på DVD. Vet noen om dette opptaket da kan ses på vanlig norsk TV (PAL) med en vanlig DVD-spiller kjøpt i Norge?

Hadde vært takknemlig om noen hadde svar på dette! :)

Hilsen Morten
(rookie på forumet)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 23.57.28 #2 av 5
Postet av: Rune
Det kan sees på en norsk TV såfremst den støtter NTSC. Og så fremst det er samme TV som du har brukt kamera på så gjør den det.

DVD opptakeren kan stort sett ta opp i ntsc og pal slik at overføring til DVD ikke er noe problem. Alle DVD spillere kan spille av NTSC plater. Dette vil bli en sonefri plate slik at soner har ingenting å si.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.08.2005 00.35.29 #3 av 5
Postet av: morts63
Tusen takk for raskt svar! :D

Så DVD'en vil fortsatt være NTSC? Det er jo kjempegreit, for da kan vi sende DVD'er til sviger's uten problem.

DVD opptakeren kan stort sett ta opp i ntsc og pal...

Kunne du utdype hva du mener med "stort sett"?


Mvh,
Morten
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.08.2005 07.33.16 #4 av 5
Postet av: Rune
Med stort sett mener jeg at de fleste DVD opptakere har mulighet for NTSC. Jeg klarer ikke å komme på noen som ikke har det faktisk.

Pioneer sine takler fint begge systemene.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.08.2005 16.10.32 #5 av 5
Postet av: morts63
Tusen takk for gode svar! Da får vi forsøke... :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar