Logo

Aktiv / Passiv sub.

Skriv et svar
16.01.2009 11.07.00 #1 av 3
Postet av: darx
Nå har jeg lett rundt på forumet og diverse guider uten å finne svar.

Før trodde jeg at en aktiv sub hadde innebygd forsterker og passiv sub må ha en ekstern forsterker. I følge diverse guruer på dette feltet, sies det at det ikke nødvendigvis stemmer. Det sier mer om det er et aktivt eller passivt delefilter på sub`en.

Kan noen fortelle litt inngående hva det egentlig vil si at en sub er aktiv eller passiv?


regner med at jeg ikke er den eneste som lurer på dette :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2009 11.50.14 #2 av 3
Postet av: Zleepyme
Den normale oppfatningen er slik som du sier, En aktiv sub er med innebygget forsterker, og en passiv er uten. For en normal menig mann som skal kjøpe seg en ferdig sub fra butikk, er dette mer en nok info :D Her på forumet kan man sikkert diskutere seg blå om aktive og passive delefiltre, og hva som kjennetegner aktiv og passiv sub, åpen eller lukket kasse osv, og bli like forvirret som en fjert i en kurvstol. Men jeg vil si at dette er hovedsaklig for viderekommende, og for de som ønsker å bygge subben helt selv.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2009 16.53.19 #3 av 3
Postet av: darx
Hehe.

Takk for meget godt svar :D Da holder jeg meg til det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar