Logo

AKG K242 HD VS. Sennheiser HD 598

Skriv et svar
10.05.2012 16.30.46 #1 av 2
Postet av: StefanAndriano
Eg skal kjøpe meg et nytt headset for under 1500 kr.
Har kommet fram til to headset; AKG K242 HD og Sennheiser HD 598.
Noen som har innspill på hvilket eg skal velge?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.05.2012 17.03.56 #2 av 2
Postet av: Torja
Jeg har ikke noen av de nevnte modellene så har ingen erfaring slik å melde. Jeg har dog et par Sennheiser HD555 koblet til en PC utgang. Disser er jeg veldig fornøyd med, ikke minst med tanke på komfort som jo er veldig viktig når man skal ha dette over ørene over litt tid. Lyden er passe detaljert og full frekventert til at man fort liker dem og blir fornøyd over lyden. Jeg har tidligere eid det par enklere AKG som jeg nok ikke lenger husker navnet på De hadde dog fått skryt i fagpressen for god lyd, hjemført den rimelige prisen.
Nå har jeg et par AKG K518DJ kjøpt for rundt 500-600 lapper til å brukes på farten. Disse er typisk on-ear typen og kan nok klemme litt over tid. Men på vei til og fra jobben funker de utmerket til en liten media spiller av et eller annet slag(enten dedikert eller en mobiltlf). Mye bass i dem som nok er greit for nettopp den typen musikk man gjerne spiller på farten.
Ellers bør du prøve å få lyttet til disse hode telefonene selv, kun du selv som vet hvordan dette låter etter eget ønske. Men det er kanskje vanskelig å få til?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar