Logo

Aftenposten om DVD

Skriv et svar
03.05.2005 14.00.14 #1 av 8
Postet av: Runel
Sikkert flere som så artikkeln i aftenposten idag. Endelig ser det ut til at format krigen løser seg :D Tror det går mer en et par år før alle bytter ut DVD spillerne sine da. Bare se hvor treg HD skjerm salget har gått...
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.05.2005 14.07.54 #2 av 8
Postet av: Rune
Hvis det blir som jeg håper ett felles format så vil det nok fort bli 2009 før Elkjøp/Lefdal annonserer slike spillere. I begynnelsen vil de sikkert også være dyre. Tror nok det bare er fåtallet som blir å bytte med det første. Ikke før at HD oppløste skjermer er allemannseie tror jeg dette blir en suksess. Tipper at selv i 2012 vil DVD være overlegen det nye formatet i antall solgte spillere.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.05.2005 14.51.30 #3 av 8
Postet av: Knut
Jeg tror et slikt HD-format på DVDer kan få fortgang på salget av HD-ready plasmaer/lcd-tver også. Kommer det i tillegg masse kule filmer i dette HD-formatet på DVD blir jeg enda mer giret til å kjøpe plasma.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.05.2005 15.12.51 #4 av 8
Postet av: arntos
Hva er visten med å komentere noe som kanskje kommer om noen år da....... De kunne spart seg for mange av de teite komentarene sine. Og de fleste kjøper spillere som koster under 2K og da spiller det vel liten rolle om man må bytte den ut om et par år
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.05.2005 15.39.10 #5 av 8
Postet av: Rune
Det værste er at det finnes folk som leser slike artikkler å tenker at de heller drøyer med å kjøpe DVD til at HD-DVD kommer. Har selv snakket med folk som ikke vil kjøpe seg DVD opptaker fordi at Blue Ray kommer veldig snart fordi de har lest det finnes Blue Ray opptakere i salg i japan allerde.

At de heller vil sitte med en VHS og 5-7 år til (til at de syns at eventuelle spillere blir billige nok) er for meg en gåte.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.05.2005 18.00.44 #6 av 8
Postet av: arntos
Ja det finnes mange IDIOTER rundt omkring. Men sjekk æ bryr mæ, for meg kan de vente til de dør :!:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.05.2005 18.28.30 #7 av 8
Postet av: Jan A M
"arntos" skrev:Ja det finnes mange IDIOTER rundt omkring. Men sjekk æ bryr mæ, for meg kan de vente til de dør :!:


:lol: :lol:


...det hadde vel gått an å kjøpe en billig dvd-spiller til en 1000-lapp eller noe i det minste da. :roll: ...ja, ja...
[url=http://min.hjemmekino.no/JanAM/][b][color=black][u]Min Hjemmekino[/u][/color][/b][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.05.2005 20.04.06 #8 av 8
Postet av: eirik73
For mitt vedkommende kan ikke HD DVD / Blue ray komme fort nok, vårt nåværende TV system ble utviklet rett etter 2. verdenskrig, vi snakker 60 år gammelt!

knappe 0,4 Megapixler... HD kan ikke komme fort nok!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar