Logo

...a simple question....

Skriv et svar
05.09.2006 16.54.45 #1 av 2
Postet av: incubus
--------------------------------------------------------------------------------

Heisann,
Jeg har en 32" LCD (Samsung LE3272BX). Har det noen hensikt å kjøpe en dvdspiller med linjedobler/oppskalering (feks. Samsung HD950) ? Gir det merkbart bedre billedkvalitet ved bruk av HDMI ? Håper på noen vettuge svar som ikke er så altfor kompliserte...

sitat:" Den største finessen med DVD-HD950 er linjedobleren og Zoran Vaddis 7/HDXtreme-kretsene som omformer et vanlig standardoppløst signal til et høyoppløst signal, 576p, 720p, 738p eller 1080i (hvis skjermen takler disse oppløsningene). Det betyr at du får betydelig bedre bildekvalitet enn med en vanlig DVD-spiller. For å kunne bruke dette høyoppløste signalet kreves det en digital utgang, og DVD-HD950 har en HDMI-utgang. En ny finesse med denne spilleren er at du nå kan justere svartfargen (data/video) avhengig av hvilken skjerm du har."

Noen fornuftige og godt forklarende innspill ? :oops:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2006 20.32.10 #2 av 2
Postet av: Kim
Jeg opplevde stor forskjell ved å gå fra en Denon 1400 til Samsung sin HD950.

Denon'en hadde riktignok ikke støtte for progressive signaler, så den sendte ut 576i. DAC'en i den var også kun 10bit\54mhz.

Når jeg gikk over til HD950 var det som en ny verden, bildet ble mer stabilt under panorering\bevegelse i bildet. Så LOST sesong 1 på dvd og på closeups er det nydelige detaljer på min Pioneer tv.

HD950 koster vel rundt 1400 nå og den er absolutt verdt hver eneste krone.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar