Logo

7.1 reciver

Skriv et svar
14.06.2008 10.41.39 #16 av 17
Postet av: tgg
"Zleepyme" skrev:Synes det hørtes rart ut at reciveren ikke legger disse høyttalerne automatisk til i oppsettet når du kjører Dolby Digital. Men har ikke prøvd på min enda(plassmangel) Prøv å sende pM til Tommy(actionchicken) her på forumet. Han kan hende sitter med litt mer info om hvorfor reciverne gjør dette. Han har vel en RXV 1800 selv, hvis jeg ikke husker feil.

:) Ja jeg synes også det er rart. Har prøvd det meste uten å lykkes, samt lest instruksjonsboka flere ganger for å se om jeg har oversett noe. Kan hende at det er en spesifik grunn til at det må være slik? Hva vet jeg? Uansett får lyd i alle bakhøytalerne når går inn i menyen setter reciveren i EX-modus. Har oppkoblet effekthøytalere i front. Dekoder: PLIIx Movie.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.06.2008 14.38.41 #17 av 17
Postet av: beinlich
Har sendt en pm til Tommy, men venter fortsatt på svar. Jeg bruker den "EX/ES" innstillingen på extended surround. EX er så vidt jeg vet dekoderen til Dolby Digital ved 7.1 lydsignal. ES er vel tilsvarende for DTS. Syns det ikke henger på greip at man må bruke en dekoder beregnet på et annet signal for å få lyd i bakhøytelerene. Det er vel ikke noen Yamaha-kyndige her som kan oppklare i påvente av svar fra Tommy(Actionchicken)?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar