Logo

50" Hd-ready til 20k?

Skriv et svar
14.01.2006 03.25.15 #1 av 5
Postet av: luria
Fikk min Sagem HD-D50 i dag. Griselekkert bilde, tror selv den dyreste plasma blir overkjørt her. Kan ikke finne feil i bildet overhodet. Selv dårlig kabeltv-signal ser bra ut! Ingen fæle graderinger ved fotball heller, så Brøndby vs rosenborg i dag (elendig bitrate, 3000kb/s) uten "malepensel-effekten" jeg har sett på andre teknologier. Husker ennå med gru den første fotballkampen jeg måtte lide meg gjennom hos en kompis med nyinnkjøpt plasma, men nå må jeg nesten takke ham.

Ingen solarisering, ingen ustabilitet, ingen myldring i bildet. Bare stort, klart og med nydelige farger og kontrast. Synd at disse Tv'ene blir oversett av butikker og kjøpere pga flat-tv hysteriet. Måtte kjøpe min usett da ingen hadde den fremme i oslo. Har endelig fått haka opp av gulvet nå etter 8 timer foran Tv'en, dette var faktisk enda bedre enn forventet! Må gå og legge meg. :shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.01.2006 11.31.10 #2 av 5
Postet av: barco
"luria" skrev:Fikk min Sagem HD-D50 i dag. Griselekkert bilde, tror selv den dyreste plasma blir overkjørt her. Kan ikke finne feil i bildet overhodet. Selv dårlig kabeltv-signal ser bra ut! Ingen fæle graderinger ved fotball heller, så Brøndby vs rosenborg i dag (elendig bitrate, 3000kb/s) uten "malepensel-effekten" jeg har sett på andre teknologier. Husker ennå med gru den første fotballkampen jeg måtte lide meg gjennom hos en kompis med nyinnkjøpt plasma, men nå må jeg nesten takke ham.

Ingen solarisering, ingen ustabilitet, ingen myldring i bildet. Bare stort, klart og med nydelige farger og kontrast. Synd at disse Tv'ene blir oversett av butikker og kjøpere pga flat-tv hysteriet. Måtte kjøpe min usett da ingen hadde den fremme i oslo. Har endelig fått haka opp av gulvet nå etter 8 timer foran Tv'en, dette var faktisk enda bedre enn forventet! Må gå og legge meg. :shock:

Men hvordan er lysstyrken på skjermen.....kontra 42" - 50" plasma?
14.01.2006 17.11.53 #3 av 5
"barco" skrev:
"luria" skrev:Fikk min Sagem HD-D50 i dag. Griselekkert bilde, tror selv den dyreste plasma blir overkjørt her. Kan ikke finne feil i bildet overhodet. Selv dårlig kabeltv-signal ser bra ut! Ingen fæle graderinger ved fotball heller, så Brøndby vs rosenborg i dag (elendig bitrate, 3000kb/s) uten "malepensel-effekten" jeg har sett på andre teknologier. Husker ennå med gru den første fotballkampen jeg måtte lide meg gjennom hos en kompis med nyinnkjøpt plasma, men nå må jeg nesten takke ham.

Subjektivt vurdert langt bedre enn min nabos PA-50. Bildet kan tom bli litt voldsomt når det er mørkt6. Bruker spareinstilling på lampa som demper noe. Lysstyrke er vel også en av de områdene hvor dlp-teknologien vireklig skinner. Vet at Sony-bakprojeksjonene kan virke mørk, men det er en annen tekonologi (LCD). Sett mer TV og fotball i hele dag, blir bare bedre og bedre. Naboen med pana var innom, tydelig misunnelig, gikk etter noen minutters titting og en par sleivkommentarer om størrelsen. Samboersken traff ham i døra og lurte på om jeg hadde sagt noe ufint til ham :twisted: Er det ikke det naboer er til for :-D
14.01.2006 17.51.31 #4 av 5
Postet av: barco
"luria" skrev:
"barco" skrev:

Subjektivt vurdert langt bedre enn min nabos PA-50. Bildet kan tom bli litt voldsomt når det er mørkt6. Bruker spareinstilling på lampa som demper noe. Lysstyrke er vel også en av de områdene hvor dlp-teknologien vireklig skinner. Vet at Sony-bakprojeksjonene kan virke mørk, men det er en annen tekonologi (LCD). Sett mer TV og fotball i hele dag, blir bare bedre og bedre. Naboen med pana var innom, tydelig misunnelig, gikk etter noen minutters titting og en par sleivkommentarer om størrelsen. Samboersken traff ham i døra og lurte på om jeg hadde sagt noe ufint til ham :twisted: Er det ikke det naboer er til for :-D

Hva med regnbueefekten? Hva er dybden på denne TV`en?....ikke for å være ufin! Er Sagem D-50 beste alternativ, utelukkende billedmessig, innen bakprojeksjon?.....eller best - bilde / pris....?
15.01.2006 01.42.10 #5 av 5
Kan ikke se noen regnbueeffekt, klarer heller ikke å provosere det frem på noen måte. Ingen andre i familien har meldt om noe slik heller. Tror du skal være svært sensitiv for å se noe på denne skjermen. Var engstelig fordi jeg bestilte skjermen usett, basert på tilbakemeldinger på nettet regnet jeg uansett med at jeg måtte ha bra uflaks for å være plaget av dette. Tv'en stikker 39 cm dypt. 50" er gigantisk, nesten ekkelt når personer på fjernsynet befinner seg "i" stua i full størrelse. Har ikke peiling på hvordan denne er i forhold til andre, men kan som sagt ikke finne feil. Siden teknologien er stort sett den samme i alle dlp'ene regner jeg med at de gir tilsvarende bilde. Skjønner jo nå at jeg burde gått for Sony'en, spart 5000 kroner og kjøpt trimsykkel for pengene. Må prøve å komme meg ut en tur i morgen. Sorry at jeg bare poster klokka 2 om natta, men da er det lite igjen å se på. Gikk lei av TV-shop i går natt. Skal koble opp pc i morgen, har dessverre ikke fått hdmi-dvi kabelen min ennå så det blir VGA. Gleder meg til litt HD-action i morgen :-D PS! Har funnet skjermens "svake" punkt i dag i form av liten vertikal innsynsvinkel. Må uansett stå oppreist og se "ned"på skjermen for at bildet skal bli mørkere. Ser tåpelig ut i lengden. Horisontalt er det ingen problemer.
Skriv et svar