Logo

46" LCD-TV

Skriv et svar
16.05.2009 21.44.52 #1 av 1
Postet av: ørjanl
Hei.
Er på utikikk etter ny tv da jeg begynner å nærme meg et brukende lydsystem.
Ser etter lcd tv i størrelsen 46" og inntil ca kr 17000. Har prøvd å finne info på nettet, men har stort sett bare
kommet over eldre tester. Skal brukest til vanlig tv titting, og blu ray avspilling. (Med hovedfokus på det siste).
Noen som har noen anbefalinger? Dette gjelder både tv typer, men også steder med omtaler/tester.
Liker ikke å dra til elkjøp og se hvordan de "leker" med bildene :)
Har forresten sett litt på Samsung og Sony. Blir lett forvirret av Samsung sine mange modeller, men har jeg forstått det rett viss A-seriene er en eldre, mens B seriene er de nyeste med alt det der nett/movie2 osv funksjonene ? Alt det ekstra er ikke noe must, det viktigste for meg er bildekvalitet. Noen som har sett UE serien og kan si noe om bildekvaliteten på de opp mot LE seriene, evt de forskjellige LE seriene opp mot hverandre. Ser også at samsung bruker betegnelser som ultra contrast osv. Noen ide om hva det er rent tallmessig?
Har lest litt om LE46A796, LE46A866, LE46A966, LE46B555, LE46B655, LE46B755. Sonyen jeg har sett på er KDL-46W5500.
Setter pris på all hjelp.

Mvh
Ørjan
Receiver: Yamaha RX-V663, TV: Pioneer PDP-LX5090H, BD: Sony BDP-S350, Front: Dali Lektor 6, Center: Lektor LCR, Surround: Lektor 1, Bak: Grundig, Sub: SVS PB10-NSD, Effektforsterker: Lyngdorf SDA 2175.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar