Logo

42" Panasonic eller 50" Pioneer?

Skriv et svar
02.03.2008 09.02.14 #1 av 8
Postet av: hermok
Sitter litt på gjerde i forhold til disse to. Kikket litt på begge både i butikk og hos kompiser som eier dem. Sitter igjen med inntrykk av at Pioneeren ikke holder nivå i forhold til Panasonics bildekvalitet og oppdateringstid på bildet. Men det er jo stilig med 50"! Har flere dette inntrykket?

Den lokale forhandler her i Harstad ligger ca 3-4 tusen over på Panasonic i forhold til nettbutikker. Alternativet er å handle på nettet. Hvilke erfaringer har dere med Netshop, MPX osv? Hvordan er frakttid,- kostnader, muligheter for å returnere TV ved evt feil?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.03.2008 10.55.18 #2 av 8
Postet av: Blueflame
Å handle på nettet i dag er både trygt, raskt og effektivt. Ikke minst billigere. Både Netshop, MPX, Komplett, NetonNet og PSData er trygge forhandlere som jeg benytter meg ofte av.

Å velge mellom 42 Panasonic og 50 Pioneer er jo som å velge mellom å bruke 9000 kr eller 25000kr

Ingen tvil om at det her er 50" Pioneer'n som er best. Men står det på pengene kan du jo velge Panasonic 50"

Selv har jeg 42" Pioneer 427XA og er kjempe fornøyd med den.

Men føler du at ikke Pioneer levere varene i forhold til pris, bør du absolutt gå for panasonic. 42 tommer holder i massevis, men blir fort vant til det. Har du plass og avstand nok ville jeg valgt 50"
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.03.2008 12.15.36 #3 av 8
Hvilken Panasonic og Pioneer er det du så på ?

Handlet selv TV fra Netshop for en stund siden, ikke noe å utsette på handelen. Varen kom etter en ukes tid og fikk den levert på døra, det kostet i underkant av 500kr.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.03.2008 14.50.18 #4 av 8
Postet av: hermok
Men litt av poenget var at jeg syns Pioneer 50" (PDP-508XD) ble mer kornete og responstiden virket dårlig. Så i butikken på Discovery HD.

Lurte på denne: Panasonic 42" Plasma TV - TH-42PX70 eller PV70
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.03.2008 15.12.12 #5 av 8
Postet av: Msport
Personlig ville jeg styrt unna mpx.no - dyktige til å sende ut varer raskt, men returavdelingen/serviceavdelingen/kundeservicen er et helt eget kapitel.

Kan du med hånda på hjertet si at denne tv'en ryker ikke - kan du sikkert kjøpe der med stort hell. Hvis ikke anbefaller jeg andre butikker. Helst vanlige butikker hvor du kan se kundebehandler i øya og fortelle/vise hva som er galt. Mpx tar seg omtrent ikke bryet med å svare - 1 av 3 eposter er blitt besvart fra min side.
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.03.2008 17.09.13 #6 av 8
Postet av: hermok
Akkurat, så det blir et sjansespill. Hva om man står der 150 mil unna og tven er konka???
Gjelder det flere nettbutikker?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.03.2008 11.21.10 #7 av 8
Postet av: kennethg
Har litt vanskelig for å skjønne hvordan panasonicen så bedre ut, må i såfall bare være pga den er mindre.. men, pioneeren er jo nydelig, selv med dårlige innsignaler!

Men, som sagt tidligere vil jo si det er en VESENTLIG prisforskjell her... Så syns du 50" er "stilig" og pioneeren er dårligere enn panasonicen, hadde jeg kjøpt denne: http://www.elprice.no/Product/ProductIn ... hopby=25;9

Er jo under halve prisen:)

Men synes fortsatt du bør se på pioneeren om det ikke er pengene det står på, prøv den med film, hvor naturlige fargene er osv! DEILIG å se film!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.03.2008 17.11.00 #8 av 8
Postet av: hermok
Satt på spissen : om ikke pioneers 50" ikke duger så vil vel ikke panasonic sin 50" være bedre

fikk tilbud på px80e til 12500 med bordfeste...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar