Logo

32" LCD til ca 8000 kr

Skriv et svar
10.08.2006 13.09.25 #16 av 28
Postet av: daggad
Fikk i går Panasonic 32LX60F i posten og fikk koblet opp denne. Gjorde de nødvendige justeringer på bildet som anbefalt på avforums.com og satte på en DVD via Scart (Er ikke sikker på om det står på RGB eller ikke..) FANTASTISK bilde !! :P
Jeg så filmen "V for vandetta" og stooorkoste meg med det fineste bildet jeg har hatt i hus.. :lol:
Men....så bildekvaliteten fra det analoge signalet fra kabel-tv anlegget: Ha-ha-ha-ha !! Gløm det....bestilte umiddelbart digitaltuner med C+ i dag !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.08.2006 15.19.24 #17 av 28
Postet av: Øreflipp
32 LC2R kan du se på Expert, de har annonsert denne til 11995 i en brosjyre jeg fikk i postkassa. Jeg synes bildene på denne var bedre enn på Panasonic LX60 men dårligere enn på Samsung M61. Tvforhandleren sa at det skal jo være forskjell når Samsung er 3000 dyrere enn 32 LC2R. Men gå og se selv, det er det beste.



Var å så på disse i dag bortsett fra Panasonic.LGn er et fint TV med et bra bilde synes jeg.Designet var også tiltalende.
Så samtidig på Samsung M61 og syntes den hadde best bilde men den er også en del dyrere.Hadde vært fint om M61 kunne falle litt i pris snart :)

Fikk i går Panasonic 32LX60F i posten og fikk koblet opp denne. Gjorde de nødvendige justeringer på bildet som anbefalt på avforums.com og satte på en DVD via Scart (Er ikke sikker på om det står på RGB eller ikke..) FANTASTISK bilde !!
Jeg så filmen "V for vandetta" og stooorkoste meg med det fineste bildet jeg har hatt i hus..
Men....så bildekvaliteten fra det analoge signalet fra kabel-tv anlegget: Ha-ha-ha-ha !! Gløm det....bestilte umiddelbart digitaltuner med C+ i dag !


Så på noen Pansonic TVr men fant ikke den du har kjøpt men jeg syntes noen andre billigere Panasonic modeller ikke hadde så dårlig bilde i forhold til andre dyrere TVr.Bra du ble fornøyd da :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.08.2006 20.53.45 #18 av 28
Postet av: xuax
Samsung 32M61 har jo falt i pris og fåes på komplett.no til 12000.


Det finnes alltid noe bedre til litt mer penger:D
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.08.2006 21.17.16 #19 av 28
Postet av: Øreflipp
Samsung 32M61 har jo falt i pris og fåes på komplett.no til 12000.



Ja lurte på den litt men kanskje jeg venter litt til den faller i pris så ikke fruen slår seg vrang :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.08.2006 22.06.04 #20 av 28
Postet av: xuax
Ville ikke gamblet så lenge ettersom etterfølgeren er på kommer på markedet i disse tider. Det er nok en lagertømming det er snakk om
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.08.2006 22.52.09 #21 av 28
Postet av: Øreflipp
Får holde øynene åpne å følge med i ukene fremover for å se om den synker mer i pris.
Ble litt busjett overkill.Får alternativt ta LGn hvis det skjærer seg.
Takker for alle tips om eventulle plutselige prisendringer eller andre gode kjøp. :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.08.2006 06.56.20 #22 av 28
Postet av: daggad
Jeg så 37' til Samsungs M61 i butikken og det er en lekker TV. Bildet var bra men ikke strålende. Det jeg ikke likte var at baklyset virket litt ujevnt, men det kunne ha vært demo DVD'en som var en dokumentar om romfart.
Men: En ting som er helt sikkert med LCD skjermer er at det kreves litt på innstillingsiden om bildet skal bli optimalt. Jeg skjønner godt at det selges kalibrerings DVD'er for dette formålet.
Tv'en jeg kjøpte var forferdelig i default innstilling og fantastisk etter å ha justert den i innstillingene. I går kveld testet jeg igjen med å tilbakestille den til default og forskjellen er enorm. Faktisk var det analoge kabelsignalet såvidt brukbart etter justeringen, og bare ræva før.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.09.2006 14.59.45 #23 av 28
Postet av: arisaet
"Øreflipp" skrev:Prisene svinger fælt på 32LC2R ja. :shock:
Har goglet litt og lest i et engelsk forum at den kom best ut i en tysk test,sikkert i den prisklassen.Ellers er det noen som mener det er en bra TV til prisen.Ikke mye info.Hvor kan jeg se denne TVn(32LC2R) før jeg kjøper den?
Du anbefalte LE-32R72B som koster en del mer,vil den være mye bedre enn 32LC2R?


Du finner, som nevnt av flere, 32LC2R på http://www.shg.no til kr. 8 371. Det som imidlertid er et enda bedre kjøp er 32LB1R som faktisk finnes nå til kr 9 674 på http://www.stretto.no/CBC.aspx?q=c:36211;bi:152.

Denne tven koster forøvrig 14 995 på komplett per dags dato, noe som selvfølgelig er noe overpriset ettersom den har vært en stund på markedet. Uansett har jeg selv nettopp bestilt denne tven, og kan anbefale denne på det varmeste. 32LB1R har blant annet et bedre kontrastforhold (1600:1). Den har også dreibar fot (for de som ikke skal henge den på veggen), noe jeg ser på som en stor fordel for å bøte på betraktningsvinkelproblematikken om man har bruk for det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.09.2006 15.16.20 #24 av 28
Postet av: Runel
Ville også vudert Toshiba 32Wl66 til 10k som Expert annonserer nå. Denne TV koster 17k hos elkjøp og har vunnet alt som er av tester i utlandet. Kanon TV til den prisen!
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.09.2006 18.14.59 #25 av 28
Postet av: Øreflipp
Takker for tipsene folkens.De skal sjekkes ut :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.09.2006 21.02.35 #26 av 28
Postet av: Øreflipp
Hva vil være best valg av Samsung M61,LG 32LB1R eller denne Toshiba 32WL66?
Skal hovedsakelig brukes til vanlig TV titting,av og til en DVD film og sikkert litt X-boks en gang i tiden,tilkobling til PC er også viktig.
Lyden er det ikke nøye med da jeg har hjemmekino.
Vet at jeg burde titte på disse selv men jeg synes det er vanskelig å huske bildeforskjellen fra 3 forskjellige butikker dessuten er jeg ikke vant til å stille inn bilder på LCD TVr og så er vel de analoge signalene forskjellige fra butikk til butikk.
Noen som kan utpeke en klar vinner her :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.09.2006 10.32.27 #27 av 28
Postet av: xuax
Spør 3 personer og få 3 forskjellige meninger. Dropp toshiba'en hvis du skal bruke pc. Da står du igjen med samsung og LG. Jeg ville valgt LG grunnet brukervenlighet og bildekvalitet. Andre ville valgt samsung av samme årsak. Velg den du synes virker best
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.09.2006 10.28.19 #28 av 28
Postet av: Øreflipp
Hmm etter å ha sett litt over 32" nå så synes jeg det blir for lite så jeg har lyst til å satse på en 37"
Da er jeg like langt igjen.
Noen gode råd for kjøp av 37" om dagen? :D
Designet bør være hovedsakelig svart.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar