Logo

1 eller 2 suber

Skriv et svar
13.12.2007 10.36.37 #1 av 5
Postet av: dunder
Spørsmål fra en fersking som skal oppgradere fra et ok elkjøp anlegg:

Er hifi-klubbens merke Argon bra?
Hva blir best av 2stk argon sub8, 1stk argon sub 12 eller 1stk dali basis 100, event. cerwin-vega hd 12sx.
Eller har dere andre forslag til meg. Trenger ikke det største eller råeste pga. små barn i huset.

Rommet er 4.8m x 5.10m,takhøyde 2.4m til ca 4m der man sitter. Hvordan virker takhøyden inn på lyden, blir jo noen m3 ekstra luft i rommet.

håper noen kan si litt om dette
takker for hjelpen

dunder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2007 14.24.35 #2 av 5
Postet av: staffel
Har vell omtrent samme takhøyde i stua hvor jeg har anlegget, bruker bare en subwoofer 12", gir nok bass syns jeg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2007 16.40.29 #3 av 5
Postet av: Msport
Hvor mange kr har du tenkt å legge i? Finnes mye mer enn HFK, spesielt på subwoofer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2007 17.56.40 #4 av 5
Postet av: staffel
Er det ikke SVS som har så berykta subwoofere?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2007 18.33.53 #5 av 5
Dette kommer ann på rommet, er mange som lurer på om dem skal kjøpe en litt dyrere og bedre, eller to middelmådige. Med en så er det lureste faktisk og flytte subén rundt i rommet og høre etter hvor bassen er sterkest og når du ikke helt vet hvor den kommer fra, da har du funnet den beste plassen. Du vil nok oppleve en sterkere bass ved å plassere det i ett hjørne.

Man skulle nesten tro at det er vanskeligere og finne en plass til 2, men det er faktisk lettere. Med to subwoofere har man ikke så mange andre muligheter enn å plassere én enhet på hver sin side av skjermem. Desutten vil du oppleve en jevnere og kanskje "bedre" bass med 2 stykker. Men det spørs hvor mye du vil legge til av penger, hvis du ikke vil benytte mer en 3 tusen ville jeg ha kjøpt 1. Men som sagt handler mye om rommet, har du ett relativt lite rom ville jeg tatt en, mens ett litt større kanskje to, hvis du vil bruke litt mer på formålet.


Jeg vil anbefale en XTZ 10, da denne gir svær mye for pengene. Les test her: http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... =2226&p=62

Disse kjøpes her:
http://surround.no/product/6283/6288/42 ... _Matt.html

Hvis du vil bruke litt mer, alstå rundt 5-6 tusen er SVS bedre, spesielt til film.

Lykke til!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar