Logo

Offisiell tråd - Panasonic PTA-E700

Skriv et svar
23.09.2005 07.57.08 #76 av 129
Postet av: Alex F
"Alex F" skrev:Fikk igjen projektoren min i går med oppgradert firmware (1.07 vs forrige 1.05). Jeg fikk ikke testet så mye, men jeg trengte ikke å forandre innstillingene i følge DVE. Det så for øvrig ut som om det var mindre VB, men dette har jeg ikke fått testet nok. I tillegg er jeg ikke spesielt opptatt av VB.

Når det gjelder den lilla streken som beveger seg oppover bildet, så var den fremdeles tilstede. Men jeg fant ut at dette skyldtes en jordingsfeil (eller liknende) i "TV antennekontakten" hos meg, ettersom stripen forsvant da jeg trakk ut antenneledningen fra veggen. Jeg er usikker på hvordan jeg skal løse dette problemet, men jeg har sendt feilmelding til Telenor. Mulig de kommer og ordner opp gratis, eller så får jeg heller betale noen kroner for å få dette fikset.

Er det noen som har forslag, så tar jeg gjerne imot dette med takk.

PS Jeg har tidligere prøvd å fjerne "aluminiumsfolien" på antenneledningen, men tror ikke dette fungerer denne gangen.


Da har jeg brukt mye tid på å finne ut av problemet med "de lilla stripene". Det viser seg at problemet muligens kan løses med en "galvanisk skille". Jeg har kontaktet Telenor Avidi/Canal Digital, og de skal montere en galvansisk skille i "boksen" utfor huset mitt (nabolaget). Jeg håper dette løser problemet. Dette skal også løse evt brumming i subwoofer etc. Et slikt problem skyldes ofte forskjellig "jording" i kabelnettet vs strømnettet (forskjellig Volt). Mulig dette er feil terminologi bruk, men jeg er ingen elektriker. Beklager.

Her er en tråd dere kan lese for mer informasjon: http://avforum.no/forum/showthread.php?t=24440
http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/Ya ... 1124321931

Jeg gir en tilbakemelding når galvanisk skille er montert. :D
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.09.2005 12.44.50 #77 av 129
Postet av: kid
Suverent at du fikk løst problemet ditt, håper du får mange gode stunder med PT-AE700, ikke minst at dama også blir fornøyd!=) (Last opp bilder etterhvert da)

Tilbake til det med å lage rimelige løsninger selv, så er det jo nokså sant ja.. Tror jeg skal ned på Byggmakèr idag, sikler no skikkelig på en god dvd hylle, så får se om jeg får laga noe. Sant det med å aldri lage et regnestykke ja, bedre å bare kose seg, hehe.. Endelig helg iallefall, god helg alle sammen! :)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2005 17.19.13 #78 av 129
Postet av: Supernova
Er det kabelselskapet jeg skal kontakte angående de lilla stripene?
Er det gratis å oppgradere firmwaren?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2005 18.03.42 #79 av 129
Postet av: Alex F
"Supernova" skrev:Er det kabelselskapet jeg skal kontakte angående de lilla stripene?
Er det gratis å oppgradere firmwaren?


Prøv å kontakte kabelselskapet, men si at du ønsker å få montert en galvanisk skille (ellers kan det ta tid før de finner ut dette). Si at du har et jordingsproblem. Jeg får montert et slikt skille i morgen (tror jeg), og er spent på om stripen er vekke.

Jeg betalte ikke noe for oppgraderingen, men det var fordi jeg trodde det var noe feil med projektoren (lilla stripe). Det spørs om de gjør det gratis hvis du ikke har en "antatt feil", men det skader ikke å spørre/prøve seg. :wink:

Jeg må dog innrømme at jeg ikke har merket noen særlige forskjeller, men bildet er iallefall ikke noe dårligere.
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2005 18.57.15 #80 av 129
Postet av: Alex F
Jeg har testet nettopp, og galvanisk skille er montert (av Telenor). Stripen min er borte. Hurra !! :D

For de som har samme problemet anbefaler jeg å kontakte kabelselskapet først. Da koster det ikke noe. Får en ikke respons, så kan en kjøpe en galvanisk skille selv. Tror det koster ca kr 300. Men det er greit dersom de monterer det, for da slipper en kostnaden, samt boksen en må montere på veggen.
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.09.2005 22.32.42 #81 av 129
Postet av: kid
Ordnet seg til slutt 8)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.10.2005 17.20.40 #82 av 129
Postet av: soa
Eg bestillte endelig min PTA-E700 i går. Får an vel i neste uke tirsdag eller onsdag. :lol: :lol: Gjett om eg glede meg :D :D
Live long and prosper
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.10.2005 17.58.06 #83 av 129
Postet av: kid
Gratulerer! Garanterer deg at du får mye moro med denne, angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den til film. Hadde muligens vært litt mer praktisk med en annen løsning, men ellers helt knall! Du blir garantert fornøyd. Nå er det bare å lage seg en dvd liste med hvem filmer som skal vises først? Husk å bruk litt tid på å stille en projectoren da, så opplevelsen blir bra fra første stund. :wink:
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.10.2005 20.12.27 #84 av 129
Postet av: soa
Alt står klart lerret, tak oppheng(hjemmelaga) og selvfølgelig alle mine favoritt filmer. Er det noen som kan få tida til å gå fortere!!!. Trur det er første gang eg gleder meg til at helga skal ta slutt og at uka skal begynne :shock: :shock:
Live long and prosper
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.10.2005 14.11.33 #85 av 129
Postet av: kid
Hehe, når jeg ventet på min (ble over en uke forsinka etter avtale) kikket jeg mye på hjemmekino forumer, leste litt etc. Tenkte å få med meg mest mulig informasjon før den dukket opp, interessante løsninger for resten av "kinoen" osv. Bruk tiden fornuftig :?
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2005 10.30.27 #86 av 129
Postet av: censor
Har spurt litt rundt om hva slags ledning/signal jeg bør bruke...
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.ph ... highlight=

bør jeg bruke vga ledning, eller gå for å bruke hd-inngangen?

Hvis jeg oppgraderer satelittboks etterhvert, vil disse ha HD-utgang ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2005 14.59.06 #87 av 129
Postet av: kid
Til pc bruker jeg selv kun dvi, fornøyd med det..
Skjermkort: POV GeForce 6800 GT

:roll:
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.10.2005 14.53.38 #88 av 129
Postet av: warius
"kid" skrev:Til pc bruker jeg selv kun dvi, fornøyd med det..
Skjermkort: POV GeForce 6800 GT

:roll:


Jeg har forstått det slik at projektoren ikke takler 1280x720 fra pc, og at det bare kommer blå skjerm. Stemmer det? Det vil i så fall være helt avgjørende for om jeg kjøper denne projektoren eller ikke, ettersom jeg vil bruke den mest til å se HD materiale fra pc. Noen som kan bekrefte dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.10.2005 18.03.35 #89 av 129
Postet av: Alex F
Dette høres meget rart ut, og kan neppe være riktig, tror jeg.
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2005 15.33.11 #90 av 129
Postet av: kid
Mine pc-innstillinger står på: 1280x720 og overgangen er bare montert som vanlig. Har ingen problemer med dette, fungerer helt fint. Har aldri hatt problem med det, så har ikke tenkt noe på det egentlig. Synes pt-ae700 takler det meste jeg vil den skal jeg ;)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar