Logo

Offisiell tråd - Pioneer 8. gen plasma (508, 5080, 4280 osv)

Skriv et svar
17.05.2007 14.18.03 #31 av 194
Postet av: budmud56
"Rune" skrev:Det er lagt ut info på en rusisk nettside om disse nye modellene.

Her er noen bilder som viser hvilke modeller som kommer.


Rune, as I don't speak Norwegian :oops: I just understood that there is an external box: can you tell me how does works? Like the 506XDE?

And is optional? :cry:

Thanks.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.05.2007 14.21.21 #32 av 194
Postet av: Rune
"budmud56" skrev:
"Rune" skrev:Det er lagt ut info på en rusisk nettside om disse nye modellene.

Her er noen bilder som viser hvilke modeller som kommer.


Rune, as I don't speak Norwegian :oops: I just understood that there is an external box: can you tell me how does works? Like the 506XDE?

And is optional? :cry:

Thanks.


It is an optional box for. Prices for it is not know.
For me it just looks like an another videoprocessor/switcher.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.05.2007 14.28.57 #33 av 194
Postet av: budmud56


It is an optional box for. Prices for it is not know.
For me it just looks like an another videoprocessor/switcher.


Thanks Rune.

What sound strange to me is that if is optional all the funcions (inputs, TV tuners, etc.) should be already on the Plasma body ... so its use should be just a more confortable way to plug the cables! :shock: [/quote]

It would be interesting to know more.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.05.2007 09.30.03 #34 av 194
Postet av: xuax
Bare meg som stusser over hvorfor LX modellene er lagt inn som lcd i produkt databasen?
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.05.2007 10.11.16 #35 av 194
Postet av: Rune
"xuax" skrev:Bare meg som stusser over hvorfor LX modellene er lagt inn som lcd i produkt databasen?


Hadde vært litt snar når jeg la inn produkdata på den første og når kopifunksjonen ble brukt på de andre så ble de andre LCD. :oops:
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.06.2007 09.25.17 #36 av 194
Postet av: hajo
PIONEER:
(Full High Definition Flat Screen TVs
50 and 60 inch:
With Digital Colour Filter III Plus** 20,000:1 1,920 x 1,080 Yes Digital terrestrial (DVB-T))

er disse nye plasma TV`ene og få kjøpt i norge nå?
prisnivå?, hvor ligger de i forhold til sony kdl w2000 og x2000?
nå må jeg kjøpe ny tv snart, den gamle begynner og bli veldig uskarp.
har fulgt med på sony sine LCD skjermer KDL serien.
men så kom disse nye fra Pioneer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.06.2007 00.27.45 #37 av 194
Postet av: monitor
"hajo" skrev:PIONEER:
(Full High Definition Flat Screen TVs
50 and 60 inch:
With Digital Colour Filter III Plus** 20,000:1 1,920 x 1,080 Yes Digital terrestrial (DVB-T))

er disse nye plasma TV`ene og få kjøpt i norge nå?
prisnivå?, hvor ligger de i forhold til sony kdl w2000 og x2000?
nå må jeg kjøpe ny tv snart, den gamle begynner og bli veldig uskarp.
har fulgt med på sony sine LCD skjermer KDL serien.
men så kom disse nye fra Pioneer.


Norske priser er ikke der ennå, men jeg la inn en link til en svensk side på en annen tråd.

Jeg vet ikke hva du skal bruke tv-en til, men sjekk ut Panasonic sin nye serie også.

Jeg gjør det slik for å holde prisdiskusjoner unna den offisielle tråden. :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2007 21.47.34 #38 av 194
Postet av: Rune
Da har jeg tilbrakt noen timer i selskap med pioneer sine nye produkter og jeg kan med en gang si at jeg er frelst. Sortnivået har blitt bra og en rekke andre forbedringer gjør de nye skjermene til min referanse innen flatskjerm.

Av annet nytt kan jeg nevne mye bedre kompensering for bevegelser som gir langt mere flyt og mindre hakking (alle natural motion) Forskjellen på 507 og 508 var enorm på dette. (funksjonen kan slås av)

Og for PC folket kan jeg endelig informere om at alle skjermene tilbyr 1:! pixelmapping via HDMI.

Jeg tok en del bilder, men høy lukkertid og håndholdt gir dårlig resultat. Her er eneste bildet som ikke ble veldig ustabilt. 507 og 5080 på dette bildet. (bildet er likt for 508)

Nå gjelder det bare å finne ut hvilken butikk som får 508 først og så får jeg legge meg i soveposte å vente utenfor. 5075080.jpg 5075080.jpg ( 67,4111328125 KB) Vist 2128 ganger
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2007 22.33.07 #39 av 194
Postet av: AndreWerdenskrieg
Oioioi! Spennende! Er dette 1080p'en eller 720p'en?
Dette ser veeeldig lovende ut.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2007 23.23.35 #40 av 194
Postet av: monitor
Hei Rune!
Du får heller avtale en kveld på byen med Andre Werdenskrieg og raske med deg denne fra G'borg. Det blir kanskje en lang reisevei for begge, men nå er det spådd kaldere temperaturer og litt regn utover...
Så slipper du å vente og ligge i en våt sovepose!

Fordelen kan være at du da blir sykemeldt i noen dager ( du vil vel ikke smitte andre med din voldsomme forkjølelse!!), og da er trøsten Pioneer 5080XA


http://www.ljudkallarn.com/?ref=prisjak ... IPDP5080XA

Rune ready, upplösning 1365x768
Kontrast 16000:1
Kostnad 35000 SEK som er 31100 NOK med dagens VISA kurs


Også de var full av begeistring. Ugh!!!
:D Pioneer PDP 5080XD.jpg Pioneer PDP 5080XD.jpg ( 22,30078125 KB) Vist 2118 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.06.2007 00.06.59 #41 av 194
Postet av: olliver
Da har jeg tilbrakt noen timer i selskap med pioneer sine nye produkter og jeg kan med en gang si at jeg er frelst. Sortnivået har blitt bra og en rekke andre forbedringer gjør de nye skjermene til min referanse innen flatskjerm.

Av annet nytt kan jeg nevne mye bedre kompensering for bevegelser som gir langt mere flyt og mindre hakking (alle natural motion) Forskjellen på 507 og 508 var enorm på dette. (funksjonen kan slås av)

Og for PC folket kan jeg endelig informere om at alle skjermene tilbyr 1:! pixelmapping via HDMI.

Jeg tok en del bilder, men høy lukkertid og håndholdt gir dårlig resultat. Her er eneste bildet som ikke ble veldig ustabilt. 507 og 5080 på dette bildet. (bildet er likt for 508)

Nå gjelder det bare å finne ut hvilken butikk som får 508 først og så får jeg legge meg i soveposte å vente utenfor.



ja man ser STOR forskjell på disse to,både på sortnivå,farger og speilrefleks..Pioneer har virkelig tatt et stort sprang nå.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.06.2007 18.23.43 #42 av 194
Postet av: knutinh
"Rune" skrev:Da har jeg tilbrakt noen timer i selskap med pioneer sine nye produkter og jeg kan med en gang si at jeg er frelst. Sortnivået har blitt bra og en rekke andre forbedringer gjør de nye skjermene til min referanse innen flatskjerm.

Av annet nytt kan jeg nevne mye bedre kompensering for bevegelser som gir langt mere flyt og mindre hakking (alle natural motion) Forskjellen på 507 og 508 var enorm på dette. (funksjonen kan slås av)

Interessant. Gjelder dette bare for 24p eller også høyere rater (hva er maksimal native refreshrate?)

Også interessant om skjermene nå er i stand til å ta imot et vanlig 24p signal, eller om det må være telecined inn i 60i (som tidligere modeller).

Og for PC folket kan jeg endelig informere om at alle skjermene tilbyr 1:! pixelmapping via HDMI.

Klager fra en hel verden har endelig sunket inn? :-)

Det ser virkelig ut som om disse er modellene å ha i år.

-k
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.06.2007 18.33.16 #43 av 194
Postet av: Rune
"knutinh" skrev:
Interessant. Gjelder dette bare for 24p eller også høyere rater (hva er maksimal native refreshrate?)

Også interessant om skjermene nå er i stand til å ta imot et vanlig 24p signal, eller om det må være telecined inn i 60i (som tidligere modeller).


Faktisk tror jeg det kun funker på 60 eller 50Hz materiale. Jeg tipper 24P ikke gir denne bevegelsegreiene. (gjetting fra meg) Det var HD i 60Hz de kjørte inn for å teste det mener jeg.


Jeg antar den tar helt vanlig 24p. Var ikke klar over at forrige modeller ikke taklet vanlig 24p. Hvordan fungerte det?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.06.2007 21.48.26 #44 av 194
Postet av: AndreWerdenskrieg
"AndreWerdenskrieg" skrev:Oioioi! Spennende! Er dette 1080p'en eller 720p'en?

For å svare på mitt eget spörsmål:
Det ser ut til å väre 720p-versjonen de har demonstrert:
http://www.canadahifi.com/comments.php?id_entry=161

En meget interessant opplysning:
We were initially led to believe that the Pioneer, like most of the TVs in this comparison, was a 1080p TV set. But at the very end of the demo, we found out that in fact it was Pioneer’s XGA (768p) panel that we were watching. Why did this panel appear to display as much detail and resolution as the other TVs in this test? Pioneer claims that 1080p resolution cannot be resolved by the average person when sitting further than an arm’s length away from the screen (for a 50-inch or smaller TV) – everyone of us sat much further from the TV than this and hence we couldn’t tell the difference.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.06.2007 22.03.12 #45 av 194
Postet av: knutinh
"AndreWerdenskrieg" skrev:En meget interessant opplysning:
We were initially led to believe that the Pioneer, like most of the TVs in this comparison, was a 1080p TV set. But at the very end of the demo, we found out that in fact it was Pioneer’s XGA (768p) panel that we were watching. Why did this panel appear to display as much detail and resolution as the other TVs in this test? Pioneer claims that 1080p resolution cannot be resolved by the average person when sitting further than an arm’s length away from the screen (for a 50-inch or smaller TV) – everyone of us sat much further from the TV than this and hence we couldn’t tell the difference.


Dette er vel ikke spesielt revolusjonerende? Som alltid er markedet drevet av specs, og det er umulig å henspeile til folks kritiske sans.


Se f.eks denne figuren gitt ut av BBC for noen år siden:

-k
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar